تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۳۸۴
کد خبر: ۳۱۰۰۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل گمرکات کرمانشاه خبر داد؛

کسب رتبه نخست گمرک کرمانشاه در صادرات زمینی به کشور عراق

‌می‌متالز - مدیرکل گمرکات کرمانشاه از کسب رتبه نخست گمرک کرمانشاه در صادرات زمینی به کشور عراق خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی اصغر عباس زاده اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری میزان یک میلیارد و ۶۹۷ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۵۰۳ دلار کالای صادراتی به وزن چهار میلیون و ۵۱۴ هزار و ۷۲۶ تن از مرز‌های زمینی جمهوری اسلامی ایران به عراق صادرات صورت پذیرفته است.

وی به کسب رتبه نخست گمرکات استان کرمانشاه در صادرات زمینی کشور به عراق اشاره کرد و افزود: گمرکات استان کرمانشاه ۷۰۴ میلیون ۶۹۵ هزار و ۳۰۰ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۸۰۱ هزار و ۸۰ تن صادرات داشته و بیشترین مقدار صادرات کشور را به لحاظ وزن و هم از حیث ارزش به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع صادرات زمینی کالا در سه ماهه ابتدای سال جاری ایران به عراق گمرکات استان کرمانشاه توانسته سهم ۴۲ درصدی ارزش و سهم ۴۰ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

عباس زاده به سهم حوزه‌های گمرکی استان در صادرات به عراق اشاره کرد و گفت: در بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان با صادرات ۲۵۸ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۳۶۷ دلار کالا به وزن ۶۵۷ هزار و ۷۷۱ تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و گمرک خسروی نیز با صادرات ۱۸۲ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۶۸۱ دلار کالا به وزن ۵۰۶ هزار و ۹۱۶ تن در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین سهم صادرات گمرک سومار به کشور عراق ۱۶۸۲ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۲۳ دلارئ کالا به وزن ۳۷۲ هزار و ۱۷۶ تن بوده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه بیان کرد: سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق در سه ماه گذشته به ترتیب ۸۱ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۶۷۶ دلار به وزن ۱۶۰ هزار و ۹۷۸ تن و ۱۳ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۵۵۲ دلار به وزن ۱۰۳ هزار و ۲۳۹ تن بوده است.

عباس زاده در پایان به عمده کالا‌های صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه تاکید و عنوان کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف و… از جمله کالا‌های صادراتی در سه ماه گذشته به کشور عراق بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده