تاریخ: ۲۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۹
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۱۰۱۲۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت خودرو ۲۳ تیر ۱۴۰۲/موتور بازار خاموش شد

‌می‌متالز - قیمت خودرو در طول هفته‌ای که گذشت از روند نرولی پیروی کرد، اما دیروز و امروز ترمز قیمت‌ها کشیده شده و بازار تا حدودی به ثبات رسیده است.

به گزارش می‌متالز، در هفته‌ای که گذشت قیمت خودرو روند کاهشی داشت، اما دیروز قیمت‌ها در بازار به ثبات رسید. امروز هم بازار تعطیل است و تغییری در قیمت‌ها رخ نداده. برای مشاهده هر گونه تغییری در بازار خودرو باید منتظر آغاز هفته کاری جدید بود.

این ثبات نتیجه توقف یک بازار کاملاً نزولی است. به ویژه اینکه پس از اعلام قیمت‌های مصوب شورای رقابت و همچنین ثابت ماندن قیمت دلار، خودرو‌های مونتاژی چاره‌ای جز کاهش قیمت نداشتند.

قیمت خودرو‌های داخلی

به گزارش وبسایت کارنامه، بازار خودرو و به ویژه بازار خودرو‌های داخلی شاهد هیچ‌گونه تغییر قیمتی نبود. ثبات قیمت‌ها در بازار خودروی داخلی دیروز و امروز به حدی بود که حتی محصولاتی مثل انواع پراید یا پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که پرفروش‌ترین محصولات بازار هستند، نیز نوسانی را تجربه نکنند.

قیمت پراید ۱۳۱ که از آن به عنوان اقتصادی‌ترین سدان بزار خودرو هم یاد می‌شود امروز بدون هیچ نوسانی ۳۲۰ میلیون تومان بود.

پراید ۱۱۱ که عنوان محبوب‌ترین مدل پراید در ایران را کسب کرده است با ۱۰ میلیون تومان اختلاف قیمت نسبت به مدل دیگر خود با قیمت ۳۳۰ میلیون تومان در بازار امروز خودرو‌های داخلی حضور پیدا کرد

پژو ۲۰۶ تیپ ۲، اقتصادی‌ترین محصول ایران خودرو و رقیب دیرینه محصولات اقتصادی سایپا نیز امروز هیچ‌گونه اختلاف قیمتی را تجربه نکرد و با قیمت ۵۰۵ میلیون تومان در بازار آزاد عرضه شد.

قیمت خودرو ۲۳ تیر ۱۴۰۲/موتور بازار خاموش شد

قیمتا خودرو‌های مونتاژی

بازار خودرو‌های مونتاژی این هفته امواج و تلاطم‌های بسیاری را از سر گذراند تا سر انجام در ایستگاه آخر با طرح‌های فروش بهمن موتور و مدیران خودرو، تعداد کثیری از مشتریانی که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده بودند تصمیم گرفتند تا سرمایه خود را در همین بازار نگه دارند و به سوی بازار خودرو‌های دست‌دوم یا بازار‌های دیگر نبرند.

بازار خودرو‌های مونتاژی پس از ریزش‌های متعدد در این هفته، سرانجام با مانع ثبات و رکود مواجه شد تا در روز‌های پنجشنبه و جمعه این بازار شاهد هیچ‌گونه افزایش قیمتی در هیچ خودرویی نباشد.

ام‌وی‌ام X ۲۲ Pro IE، کراس‌اوور محبوب مدیران خودرو بدون هیج نوسان و تغییر قیمتی امروز با قیمت ۹۹۰ میلیون تومان در بازار آزاد عرضه شد.

لاماری ایما، پس از مشخص شدن قیمتش توسط شورای رقابت به روند ریزشی خود با سرعت بیشتری ادامه داد و در نهایت امروز با قیمت یک میلیارد و ۹۸ میلیون تومان در بازار حضور پیدا کرد.

جک J ۴، اقتصادی‌ترین سدان مونتاژی بازار نیز پس از کاهش قیمت حدود ۵۰ میلیون تومانی از آغاز هفته، امروز جمعه با قیمت ۷۵۰ میلون تومان در بازار عرضه شد.

قیمت خودرو ۲۳ تیر ۱۴۰۲/موتور بازار خاموش شد

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آتی

مطابق با نظر برخی کارشناسان در هفته بعد می‌توان انتظار رونق بیشتری را از بازار خودرو داشت، چراکه با آغاز طرح‌های فروش خودرو‌های مونتاژی توسط مونتاژکاران، عرضه خودرو‌های دپو شده در پارکینگ‌ها افزایش می‌یابد و احتمالاً بازار کاهش قیمت را با شیب بیشتری تجربه می‌کند. در نتیجه، این کاهش قیمت و افزایش عرضه می‌تواند خریداران واقعی را به خرید در چنین بازاری ترغیب کند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده