تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۱۰۲۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان گلستان اعلام کرد:

افزایش ۸۵ درصدی صادرات گلستان در دولت سیزدهم/ اهمیت صادرات در توسعه کشور

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان گلستان با اشاره به اقدامات موثر دولت سیزدهم در حوزه توسعه روابط تجاری، از رشد ۸۵ درصدی صادرت استان در دولت سیزدهم خبرداد.

به گزارش می‌متالز، «درویش‌علی حسن‌زاده» مدیرکل صمت استان گلستان در آئین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان گلستان که با حضور معاون وزیر صمت و سرپرست سازمان توسعه تجارت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: طی ۲۲ ماه فعالیت دولت سیزدهم، ۴۱۷ میلیون دلار صادرات از استان گلستان انجام شده که نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشدی ۸۵ درصدی داشته است.

وی افزود: با اقدامات موثر دولت سیزدهم در حوزه توسعه روابط تجاری که برقراری ارتباط با کشور‌های آسیای میانه نیز از جمله این اقدامات است، شاهد رشد چشمگیر صادرات گلستان هستیم.

مدیرکل صمت استان گلستان با اشاره به اینکه در دوره جدید کشور‌های هدف صادراتی استان از ۲۵ کشور به ۳۳ کشور ارتقاء یافته است، خاطرنشان کرد: از ۳۳ کشور هدف صادراتی گلستان و ۱۰ کشور اروپایی، خواستار محصولات تولیدی گلستان هستند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌مان این است تا رقم صادرات محصولات گلستان را در انتهای سال‌جاری به ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم، تصریح کرد: باتوجه به اهمیت صادرات در توسعه کشور، باید به نیاز فعالان این بخش و رفع مشکلات آن‌ها بیش از گذشته توجه شود.

حسن‌زاده همچنین گفت: افزایش هزینه حمل و نقل کالا‌های صادراتی و نامناسب بودن ناوگان حمل و نقل محصولات غذایی از جمله چالش‌های اصلی توسعه صادرات و افزایش ارزآوری در گلستان به شمار می‌رود که باید برای رفع آن‌ها چاره اندیشیدی شود.

گفتنی است، در خاتمه این همایش از صادرکنندگان برگزیده استان گلستان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تجلیل به‌عمل آمد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده