تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۸
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۱۰۳۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون حقوقی گمرک ایران:

کاشان یک درصد از صادرات ایران را به خود اختصاص داده است

‌می‌متالز - معاون حقوقی گمرک ایران گفت: کاشان یک درصد از صادرات ایران را خود اختصاص داده است.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم نقدی پیش از ظهر پنج شنبه در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مهمترین سیاست‌های دولت سیزدهم افزایش صادرات غیرنفتی است، اظهار داشت: بیش از ۱۲ هزار تن صادرات در کشور به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه کاشان در صادرات ابراز داشت: فرش ماشینی، فولاد، گلاب و عرقیات مهمترین اقلام صادراتی از منطقه کاشان است.

معاون حقوقی گمرک ایران با اشاره به اینکه گمرک کاشان رتبه ۲۴ از بین ۱۶۰ گمرک کشور را دارد، تصریح کرد: این گمرک ۳۹۹ میلیون صادرات داشته است که کاشان این ظرفیت را دارد که صادرات خود را بیش از این افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه یک درصد صادرات ایران از کاشان است، گفت: با توجه به اینکه برخی از اقلام صادراتی کاشان از گمرکات دیگر است اگر این اقلام از گمرک کاشان باشد این رقم بیشتر می‌شود.

نقدی با اشاره به اینکه گمرک کاشان هشت انبار اختصاصی دارد، افزود: این یعنی اینکه هشت صادرکننده عمده کشور در منطقه کاشان و آران و بیدگل فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه منطقه کاشان پتانسیل بسیار بالایی در حوزه صادرات دارد، خاطرنشان کرد: مشارکت بخش خصوصی و انسجام ایجاد شده توسط اتاق بازرگانی کاشان باعث شده است که حمایت خوبی از بخش خصوصی شود.

معاون حقوقی گمرک ایران با اشاره به تلاش‌های دشمن در جنگ اقتصادی تاکید کرد: مدیران و مسئولین کشور وظیفه دارند که تمام تلاش خود را برای حمایت از صنعتگران و فعالان اقتصادی که سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند، به کار گیرند.

وی همچنین با اشاره به افزایش ۵.۸ واردات به کشور در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته گفت: بیشترین واردات ایران از کشور‌های چین، ترکیه، هند، امارات و آلمان بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده