تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۲
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۳۱۰۵۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جذب دانشجوی «فرآوری مواد معدنی» در قالب «طرح پویش»

‌می‌متالز - تفاهم نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی با یک انجمن شن و ماسه در راستای اجرای طرح پویش منعقد و امکان جذب دانشجو در رشته فرآوری مواد معدنی فراهم شد.

به گزارش می‌متالز، تفاهم‌نامه مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهرقدس و ملارد و صفادشت با انجمن شن و ماسه مستقر در غرب استان تهران (شهرقدس) در راستای اجرای طرح پویش، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت، راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی شن و ماسه و برگزاری رویداد‌های فناورانه و نوآورانه توسط دانشگاه آزاد اسلامی به سفارش انجمن شن و ماسه با حضور عبدالله قاسمی پیربلوطی سرپرست واحد‌های شهرقدس و ملارد و صفادشت و مدیر عامل و رئیس هیات مدیره انجمن شن و ماسه منعقد شد.

قاسمی پیربلوطی در حاشیه این نشست عنوان کرد: در راستای اقداماتی که باید در اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شود، واحد شهرقدس باید ۱۰ تا ۲۰ درصد از کل دانشجویان را در قالب طرح پویش جذب کند. در همین راستا، در بند‌های تفاهم‌نامه مقرر شده است که مهر امسال حداقل ۲۰۰ دانشجو در قالب طرح پویش به شرکت‌های انجمن شن و ماسه معرفی شده تا با گذراندن حداقل ۱۲۰ ساعت کارآموزی علاوه بر کسب مهارت در آن مجموعه نیز مشغول به کار شده و شرکت نیز در قبال کار شهریه دانشجو را به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس پرداخت کند.

وی ادامه داد: مقرر شد دانشجویان رشته‌های فرآوری مواد معدنی و مهندسی معدن از استادان ماهر و آزمایشگاه‌های مجهز و دارای استاندارد انجمن شن و ماسه برای کسب مهارت بیشتر بهره‌مند شوند.

قاسمی پیربلوطی افزود: یکی دیگر از بند‌های تفاهم‌نامه جذب و بورسیه دانشجویان رشته مهندسی مکانیک توسط شرکت‌های اتحادیه شن و ماسه برای تحصیل و کسب مهارت دانشجویان با تخصص و مهارت در موضوع ماشین آلات خردآیشی خواهد بود.

سرپرست دانشگاه آزاد واحد‌های شهرقدس و ملارد و صفادشت اظهار کرد: در طرح پویش دانشجو همزمان با آموزش تخصصی، مهارت نیز کسب می‌کند و به تدریج آمادگی لازم برای کار در محیط کاری کسب خواهد کرد. در ضمن کارفرما در قبال کار دانشجو متعهد می‌شود حقوق دانشجو را به صورت بورسیه شهریه پرداخت کند.

به گزارش آنا با پیگیری به عمل از سوی معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی و مدیریت گسترش و آمایش دانشگاه آزاد اسلامی، رشته فرآوری مواد معدنی در مقطع کاردانی پیوسته به مجموعه رشته‌های دانشکده مهارتی اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در قالب جذب دانشجو از طریق طرح پویش اضافه شده است.

منبع: خبرگزاری آنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده