تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۱۰۵۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش تقاضای داخلی برای فولاد چین

‌می‌متالز - با توجه به بررسی‌های انجام شده مشخص شد، تقاضای داخلی برای فولاد چین در ماه‌های سپتامبر تا اکتبر افزایش خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، چین در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، احتمالاً سیاست کنترل معتدلی را در صنعت فولاد اعمال خواهد کرد و اطمینان حاصل می‌کند که تولید فولاد افزایش نمی‌یابد، اما همچنین کاهش نمی‌یابد. به گزارش SteelMint، در عین حال انتظار می‌رود تقاضای داخلی برای فولاد در پاییز افزایش یابد.

فعالان بازار اعلام کردند در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، دولت احتمالاً سیاست کنترل متوسط را در پیش خواهد گرفت.

به نقل از چندین منبع خبری، در ژانویه تا می ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در چین ۴۴۵ میلیون تن فولاد تولید کردند، بنابراین حجم فولاد تولید شده در ژوئن تا دسامبر ۲۰۲۳ باید در سطح ۵۶۷ میلیون تن یا کمتر باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر دولت تولید فولاد را در نیمه دوم سال کنترل کند، میانگین تولید روزانه آن از ۲.۹ میلیون تن فعلی به حدود ۲.۶ میلیون تن کاهش می‌یابد. باید توجه داشن که سطح تولید فولاد در سال ۲۰۲۳ نباید بیش از ۱.۰۱۱ میلیون تن ثبت شده در سال ۲۰۲۲ باشد.

در این میان معامله گران گزارش دادند معمولاً تقاضا برای فولاد در چین پس از تعطیلات که در اواخر ژانویه تا اوایل فوریه است افزایش می‌یابد، بنابراین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، فولادسازان حجم تولید را افزایش دادند. با این حال، تقاضا آنطور که انتظار می‌رفت بهبود نیافت.

به نقل از برخی تاجران، دولت قبلاً تعدادی از اقدامات از جمله کاهش نرخ بهره را رای تحریک اقتصاد ارائه کرده است. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد سطح مصرف فولاد در سال ۲۰۲۳ توسط بازار املاک و مستغلات هدایت نمی‌شود، بلکه تلاش برای افزایش آن در سایر بخش‌ها مانند لوازم خانگی صورت می‌گیرد. باید توجه داشت که علاوه بر این، نرخ‌های بهره پایین تر، فروش خانه‌ها و اتومبیل‌های جدید را تحریک می‌کند.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند در فصل ژوئیه تا آگوست، که با باران و هوای گرم مشخص می‌شود، ساخت و ساز به شدت کند می‌شود، اما در سپتامبر تا اکتبر ۲۰۲۳ میزان تقاضا برای فولاد باید افزایش یابد. SteelMint پیش بینی می‌کند که قیمت‌ها در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ ثابت بوده یا اندکی بالاتر خواهد رفت.

شرکت‌های فولادی مستقر در چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۴۴۵ میلیون تن رساندند که حدود ۱.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

فعالان بازار اعلام کردند میزان تولید آهن خام در کشور چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ به ۳۷۵ میلیون تن رسید که با رشد ۳.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است. باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی نیز در کشور چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ به ۵۵۷ میلیون تن رسید که افزایش ۳.۲ درصدی را نسبت به ژانویه تا می ۲۰۲۲ تجربه کرده است.

همچنین به نقل از برخی منابع خبری، دولت شهرداری تانگشان که در استان هبی قرار داشته و مرکز اصلی فولادسازی چین می‌باشد، به کارخانه‌های فولاد محلی نیاز دارد تا تولید را به عنوان بخشی از اقدامات بهبود کیفیت هوا کاهش دهند. باید توجه داشت که مقامات شهرداری از ۱۱ کارخانه فولاد کلاس A خواسته اند تا برای کاهش ۳۰ درصدی تولید ابتکار عمل کنند، در حالی که شرکت‌های کلاس B یا پایین‌تر باید نیمی از ظرفیت سینترینگ خود را از ۱ تا ۳۱ ژوئیه تعلیق کنند.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده