تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۴
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۳۱۰۷۹۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
با حضور احسان دشتیانه، مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس

آخرین وضعیت عملیاتی «فصبا» از زبان مدیرعامل

‌می‌متالز - به گفته احسان دشتیانه، شرکت صبا فولاد هر چند در سال ۱۴۰۱ به ظرفیت نرسیده بود، اما توانست در تولید رکورد به ثبت برساند.

به گزارش می‌متالز، دهمین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ روانه فرابورس می‌شود. عرضه اولیه سهام شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس به روش ترکیبی در نماد معاملاتی «فصبا» در اولین مرحله به روش حراج در روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه، سفارش‌گیری و عرضه خواهد شد.

تعداد بازدید : 5

از این رو احسان دشتیانه، مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس با حضور در برنامه بورسان دوشنبه، توضیحاتی در خصوص رشد سودآوری «فصبا» ارائه و عنوان کرد: شرکت صبا فولاد هر چند در سال ۱۴۰۱ به ظرفیت نرسیده بود، اما توانست در تولید رکورد به ثبت برساند. بخشی از رشد سود به دلیل افزایش تولید و فروش بود، بخش عمده، اما مرتبط با تغییر رویه اساسی در تامین مواد اولیه بوده است.

دشتیانه در ادامه با اشاره به جدیدترین مصوبه دولت در خصوص فهرست ۲۳۹ ماده خام و نیمه خام مشمول عوارض صادراتی و پیامد‌های عوارض صادراتی گفت: برای آهن اسفنجی عوارض ۵ درصدی پیش‌بینی شده است که اقدامی ضد صادراتی در شرایطی تحریمی کشور است. وضع عوارض در محصولات نیمه خام هم در جای خود اقدامی ضد توسعه‌ای است، آسیب جدی وارد می‌کند و اشتباه محض است. اکنون به ۴۰ درصد از فروش محصولات صادراتی شرکت ۵ درصد هزینه صادراتی اضافه تحمیل می‌شود.

منبع: فردای اقتصاد

عناوین برگزیده