تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۱۰۸۰۷
با اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار

عملیات زیرسازی و بهسازی جاده اسالم- خلخال آغاز شد

‌می‌متالز - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال از اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و زیرسازی جاده اسالم به خلخال خبر داد و گفت: عملیات اجرایی زیرسازی با استفاده از سیمان و بهسازی این مسیر آغاز شده است.

به گزارش می‌متالز، معروف خسروی روز سه‌شنبه در جلسه شورای ترافیک خلخال با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه بهسازی جاده خلخال به اسالم به طول ۱۲.۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان خلخال با استفاده از روش زیرسازی با تثبیت سیمان جهت افزایش عمر سازه در شرایط جوی نامساعد و مقاومت در برابر بارندگی‌های برف و باران و یخبندان آغاز شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال اضافه کرد: از مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته به این پروژه یک هزار میلیارد ریال توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل و یک هزار میلیارد ریال از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان تامین شده است.

وی اضافه کرد: با هدف تسریع در عملیات اجرایی پروژه بهسازی راه خلخال - اسالم، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال پنج کیلومتر از طول مسیر ۱۲.۵ کیلومتری مسیر را در حوزه استحفاظی استان اردبیل و همچنین ۷.۵ کیلومتر را در استان گیلان اجرا خواهد کرد.

خسروی افزود: همچنین با هدف ارتقای سطح ایمنی و ترمیم ناهمواری‌های سطح جاده خلخال به اسالم پروژه بهسازی زیرسازی و آسفالت این محور به طول ۱۲.۵ کیلومتر از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تالش در حوزه استحفاظی استان گیلان با صرف یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال با بیان اینکه در سال‌های اخیر به علت تردد کامیون‌های حامل بار شن و ماسه با تناژ اضافی در محور ارتباطی خلخال - اسالم بخش وسیعی از سطح آسفالت این محور ارتباطی از بین رفته و ناهمواری‌های بسیاری در سطح این جاده گردشگری ایجاد شده است، ابراز امیدواری کرد که با پایان بهسازی پروژه طول مسیر ناهموار جاده اصلاح و رضایت مسافران و گردشگران این جاده گردشگری جلب شود.

جاده ۷۱ کیلومتری خلخال به اسالم یکی از محور‌های جنگلی، کوهستانی با چشم‌انداز‌های بی‌نظیر طبیعی و یکی از محور‌های بسیار زیبای ارتباطی استان اردبیل و گیلان است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده