تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۱۶
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۱۰۸۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دادستان زرند:

پرونده قضایی برای ریزش مرگبار معدن چناروئیه تشکیل شد

‌می‌متالز - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: در پی حادثه دلخراش ریزش معدن چناروئیه و جان باختن یک معدنکار، پرونده قضایی به منظور بررسی علل این اتفاق ناگوار تشکیل شده و دستگاه قضایی با مسببان این امر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، رضا یعقوبی در تشریح این خبر افزود: پرونده‌ای در خصوص این حادثه تلخ در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند تشکیل و تحقیقات قضایی در این مورد در حال انجام است.

وی ادامه داد: پس از تکمیل تحقیقات با استفاده از تیم‌های کارشناسی، چنانچه ترک فعل یا قصوری صورت گرفته باشد با مسبب آن با قاطعیت برخورد شده و مجازات حبس و جزای نقدی در انتظار وی است.

این مقام قضایی تصریح کرد: زرند یکی از شهرستان‌های صنعتی و معدنی استان کرمان است و از این نظر کارگران متعددی در این شهر مشغول به کار هستند که با توجه به اینکه کارگران به عنوان نبض و قلب تولید و توسعه کشور محسوب می‌شوند و دادستانی زرند، تمام توان خود را برای صیانت از این قشر زحمتکش به کار خواهد بست.

یعقوبی به معدن‌داران و پیمانکاران معدن در خصوص رعایت اصول فنی، بهداشت و ایمنی محیط کار هشدار داد و افزود: کارفرمایان و مسوولان واحد‌های تولیدی مکلفند برای حفاظت، سلامت و بهداشت کارگران در محیط کار، وسایل و امکانات لازم را تهیه و اختیار آنان قرار دهند.

مدعی العموم در شهرستان زرند افزود: مستند به ماده ۱۰۵ قانون کار، چنانچه به تشخیص بازرسان اداره کار احتمال وقوع حادثه و یا بروز خطر در کارگاه داده شود، آن محل به دستور دادستان فوری تعطیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده