تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۱۱۱۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی بورس هفته نخست مردادماه (اینفوگرافیک)

‌می‌متالز - بازار سهام در حالی تیرماه را به پایان می‌رساند که روز‌های پرفراز و نشیبی را از سر گذرانده و دریافته که هرگز جزو اولویت‌های دولت رئیسی نبوده است. اگرچه این ناامیدی به بخش بزرگی از بازار سرایت کرده و نگرانی نسبت به اقدامات آتی دولت در قبال بازار را افزایش داده، اما اکنون واقعیت مهم‌تری پیش روی سرمایه‌گذاران قرار دارد و آن ارزندگی سهام بازار است. بر این اساس آیا مردادماه، فصل بازگشت بورس خواهد بود؟

به گزارش می‌متالز، بازار سهام آخرین هفته تیرماه ۱۴۰۲ را در حالی به پایان رساند که غائله نرخ خوراک پتروشیمی‌ها هنوز گریبان‌گیر صنایع بورسی است. به این ترتیب در حالی که می‌رفت مسیر بازار در جهت صعودی تثبیت شود، حاشیه‌سازی‌های دولت در نهایت سبب شد شاخص کل ۲.۶ درصد افت هفتگی و شاخص هم‌وزن ۱.۶ درصد افت هفتگی را تجربه کنند. همچنین تراز ورود و خروج پول حقیقی در آخرین هفته تیرماه منفی شد و به هزار و ۴۷۱ میلیارد تومان رسید.

اما آیا بورس مردادماه را نیز همین‌گونه آغاز خواهد کرد؟ کدام صنایع در شرایط فعلی مورد توجه معامله‌گران خواهد بود؟ این‌ها سوالاتی است که کارشناسان بازار سرمایه در نظرسنجی هفتگی تجارت‌نیوز به آن‌ها پاسخ داده‌اند.

پیش بینی بورس هفته نخست مردادماه (اینفوگرافیک)

بیشترین و کمترین بازدهی نماد‌های بورسی در هفته آخر تیرماه

معاملات چهارمین هفته تیرماه نشان می‌دهد، نماد کایتا با ۱۶ درصد رشد، عنوان پربازده‌ترین سهم این هفته را از آن خود کرد. سهام شرکت ایتالران که P/E بالای ۳۳۵ دارد، از لحاظ تکنیکالی در وضعیت بدی قرار نگرفته و با نزدیک‌ترین مقاومت خود فاصله ۲۰۰ تومانی دارد.

کارام نیز طی این هفته بورس، حدود ۱۵ درصد افزایش داشت و به ۷۰۸ تومان رسید. تحلیل تکنیکال این سهم نشان می‌دهد، نزدیکترین حمایت سهم، سطح ۵۱۴ تومان است.

والماس نیز که به دلیل عرضه اولیه بودن در هفته‌های گذشته خوش می‌درخشید، در این هفته نیز حدود ۱۳ درصد به ارزش خود افزود و به مقاومت ۲۷۹ تومانی خود نزدیک‌تر شد.

عنوان بدترین عملکرد هفته چهارم تیرماه به سهام شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران تعلق گرفت. چرا که آباد با افت ۱۸ درصدی به سطح ۹ هزار و ۶۳۰ تومان رسید. تحلیل تکنیکال این سهم نشان می‌دهد که مهم‌ترین حمایت سهم، سطح هشت هزار و ۴۷۵ تومان تلقی می‌شود.

لابسا و غگلپا نیز هرکدام با افت ۱۴ درصدی به سطوح حمایت ۵۸۵ و ۵۱۸۶ تومانی خود نزدیک‌تر شدند. باید دید این سطوح توانایی جلوگیری از ادامه ریزش این دو سهم را دارند یا خیر؟

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده