تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۵۷
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۱۱۲۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

محموله صنعتی غیرمجاز در گمرک لطف‌آباد خراسان رضوی کشف شد

‌می‌متالز - سرپرست گمرک لطف‌آباد شهرستان درگز خراسان رضوی گفت: یک محموله بار صنعتی اظهار نشده به ارزش پنج میلیارد ریال در کامیون حامل بار صادراتی در گمرک لطف‌آباد این استان کشف شد.

به گزارش می‌متالز، قربان کریمی روز یکشنبه افزود: کارشناسان ارزیاب و کارکنان گمرک لطف‌آباد ابتدا به یک محموله صادراتی رب مشکوک شده، لذا محموله مورد نظر را از دستگاه ایکس ری عبور می‌دهند.

وی بیان داشت: در بررسی ایکس ری مشخص شد یک محموله صنعتی شامل بیسکوئیت ساز و دستگاه خمیرگیر بدون ثبت در اظهارنامه صادراتی در میان محموله صادراتی رب جاسازی شده بود که ارزش آن پنج میلیارد ریال بوده است.

سرپرست گمرک لطف‌آباد شهرستان درگز خراسان رضوی بیان داشت: پرونده تعزیرات برای این محموله تشکیل و رای محکومیت برای متخلفان این پرونده صادر شده است.

در بهار امسال از گمرک لطف آباد ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش ۷۷ میلیون و ۵۳۰ هزار دلار در قالب بیش از چهار هزار اظهارنامه گمرکی به ترکمنستان صادر شده است که از نظر وزنی رشد ۶۴ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق دارای ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است و گذرگاه مرزی لطف‌آباد شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق آباد، پایتخت ترکمنستان از موقعیت تجاری و به ویژه ترانزیتی خوبی برخوردار است، از سویی فاصله این گمرک و پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر و تا مشهد ۲۹۶ کیلومتر است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده