تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۲
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۳۱۱۳۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت لرستان:

اقدام اساسی در راستای کاهش آلایندگی‌های کارخانه سیمان دورود اتفاق بیفتد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت لرستان گفت: باید اقدامی اساسی در راستای کاهش آلایندگی‌های سیمان دورود اتفاق بیفتد و برای تولید جدید سیستم‌های "بک هاوس" در داخل فرآیند تولید قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری در خصوص آخرین وضعیت شن و ماسه خاوه نورآباد، اظهار کرد: این واحد صنعتی در حال فعالیت بوده و در طول یک سال اخیر دارای معارضینی است و برای حل مشکلات با دادستان شهرستان دلفان رایزنی‌ها انجام شده است.

وی اضافه کرد: قرار شد این موضوع در شورای تامین شهرستان مطرح شود.

مدیرکل صمت لرستان گفت: هفته آینده جلسه‌ای را با مسوولین شن و ماسه خاوه تحت عنوان طرح احیا داریم و چهارشنبه این هفته جلسه برگزار و تصمیمات لازم برای تعیین تکلیف آن اتخاذ خواهد شد.

جعفری در خصوص سیمان دورود با بیان اینکه رفع آلایندگی این کارخانه از مطالبات مردم این شهرستان است، گفت: این مجموعه چندین دهه است که فعالیت دارد و خطوط تولید آن فرسوده شده و با حضور مدیرکل محیط زیست لرستان از این مجموعه بازدید کردیم و نصب فیلتر‌های آلایندگی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه فیلتر آسیاب و مواد خام خط سوم این کارخانه مشکل دارد، تصریح کرد: در این بازدید مقرر شد تا پایان تیرماه فیلتر‌های کیسه‌ای و اکتروفیلتر نصب شود.

مدیرکل صمت لرستان بیان کرد: در مجموع باید اقدامی اساسی در راستای کاهش آلایندگی‌های کارخانه سیمان دورود اتفاق بیفتد و برای تولید جدید سیستم‌های "بک هاوس" در داخل فرآیند تولید قرار گیرد.

جعفری در خصوص طرح سیمان سفید ازنا گفت: در بازدیدی که از این مجموعه به همراه استاندار لرستان انجام شد در انتخاب ماشین‌آلات آن دقت شده و مشاوره دادیم که خطوطی انتخاب شود که "بک‌هاوس"داخل فرآیند تولید باشد و با این اوصاف این مجموعه هیچ آلودگی ندارد و جزو صنعت سبز محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده