تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۵
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۳۱۱۴۶۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
تقدسی اعلام کرد:

چیزی تحت عنوان استقلال مس سونگون نداریم/ از ظرفیت شرکت‌های سهامی عام پروژه برای مدیریت بهتر استفاده می‌کنیم

‌می‌متالز - معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: یکی از ظرفیت‌های بورس تاسیس شرکت سهامی عام پروژه که ما هم از این ظرفیت استفاده کردیم و یکی از پروژه‌های مهم و ارزشمند شرکت یعنی تغلیظ مس سونگون را انتخاب کردیم تا با استفاده از این ظرفیت، آن را تامین مالی کنیم. این تصمیم مورد تائید همه ارکان کشور بوده است تا از طریق آن بتوانیم ظرفیت‌های معدنی کشور را به فعالیت‌های سودآور تبدیل کنیم. با این رویکرد پروژه‌ها بهتر مدیریت و شفاف‌تر می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، حسین تقدسی در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت در پاسخ به سوالات متعدد درباره استقلال مس سونگون از شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: در زمینه شرکت سهامی عام پروژه به هیچ عنوان بحث واگذاری پروژه و معادن را نداریم. فقط می‌خواهیم یک پروژه به صورت شرکت سهامی عام پروژه وارد بورس شود و در واقع فقط کارخانه وارد بورس می‌شود نه معدن. به این شکل از ظرفیت‌ها هم بهتر استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه چیزی تحت عنوان استقلال مس سونگون مطرح نیست و اقدامی هم در این راستا انجام نشده است، عنوان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران با ۴۰ سال سابقه با ساختاری در حال فعالیت است که ادامه دادن این ساختار ممکن نیست. با توجه به بار مسوولیت و گسترش کار‌ها و لزوم تمرکززدایی در زمینه مدیریت شرکت لازم بود تا اختیارات واگذار شوند. نیاز بود که کارخانه‌ها بهره‌ورتر شوند و بال پروازی را به کارخانه‌های خودمان بدهیم تا بهتر مدیریت شوند.

معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد: براساس همین ظرفیت شرکت سهام عام پروژه ایجاد شده است. در این زمینه فقط بهره‌برداری از کارخانه‌های موجود در مجتمع‌ها را می‌خواهیم به شرکت‌هایی بدهیم که شرکت‌های سهامی خاص هستند که ۱۰۰ درصد آن‌ها نیز در اختیار شرکت مس است و در نتیجه به هیچ عنوان خروج سرمایه و اتفاق مالیاتی برای آن‌ها رخ نخواهد داد. شرکت‌های بهره‌بردار منطقه‌ای را در هر یک از حوزه‌های فعالیت شرکت مس تشکیل می‌دهیم تا بتوانند فعالیت‌های بهره‌برداری را در مناطق عملیاتی به نحو بهتری مدیریت کنند. این روش مناسبی است و شرکت را در مسیر درستی قرار می‌دهد و بعد از کار‌های کارشناسی زیاد به اقناع خوبی در این زمینه رسیده‌ایم. شرکت مس باید تبدیل به شرکتی توسعه‌ای شود و با روش فعلی پای شرکت‌های زیرمجموعه برای تصمیم‌گیری بسته شده است.

منبع: ماین نیوز

عناوین برگزیده