تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۱۹
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۳۱۱۵۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد درآمد سیمانی‌ها در فصل بهار

‌می‌متالز - مجتبی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رشد درآمد سیمانی‌ها در بهار، بیان کرد: با توجه به شفافیت و تحلیل‌پذیری بالای صنعت سیمان نسبت به بسیاری از صنایع و همچنین رشد درآمد‌های مطلوب و متناسب با تورم و رشد تقاضای ناشی از خروج از رکود ساخت و ساز، می‌توان به تداوم بازدهی این صنعت امیدوار بود.

به گزارش می‌متالز، مجتبی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه ضمن تحلیل و بررسی شرایط کنونی صنعت سیمان، چشم‌اندازی از ادامه مسیر این صنعت ارائه کرد و به بورسان گفت: طی سال‌های اخیر، صنعت سیمان جزو صنایعی است که همواره بازدهی مطلوبی را نصیب سهامداران خود کرده است.

وی عنوان کرد که با توجه به شفافیت و تحلیل‌پذیری بالای این صنعت نسبت به بسیاری از صنایع و همچنین رشد درآمد‌های مطلوب و متناسب با تورم و رشد تقاضای ناشی از خروج از رکود ساخت و ساز، می‌توان به ادامه دار بودن بازدهی این صنعت امیدوار بود.

به گفته رضایتی؛ با توجه به اینکه سیمان سهم خیلی پایینی در هزینه ساخت و ساز دارد و از طرف دیگر در بورس کالا تعیین قیمت می‌شود، می‌تواند به راحتی افزایش هزینه‌های تولید را به مصرف کننده منتقل کند و در نهایت نرخ‌ها در بورس کالا با رقابت خریداران تعیین شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بنابراین، از بابت افزایش نرخ سوخت نگرانی خاصی متوجه این صنعت نیست.

وی خاطرنشان کرد: درآمد سیمانی‌ها در بهار ۱۴۰۲ حدود ۶۰ درصد رشد داشته است که عمدتا به دلیل افزایش نرخ‌ها بوده است و به دنبال این موضوع، اکثر سیمانی‌ها گزارش‌های فصلی خوب و بعضا بهتر از انتظار را منتشر می‌کنند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده