تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۱۷
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۱۱۶۸۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

تیر خلاص به قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات در تیرماه

‌می‌متالز - ریزش سنگین قیمت‌ها مهم‌ترین خبر در بازار داخلی آهن‌آلات طی تیرماه بود. قیمت هر کیلوگرم تیرآهن ۱۴ حدود ۱۶.۸ درصد کاهش پیدا کرد، متوسط قیمت انواع ناودانی نیز ۹ درصد ریخت و قیمت انواع میلگرد بین ۶ تا ۸ درصد نزولی شد تا درطول تیرماه تیر خلاص به قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات شلیک شود.

به گزارش می‌متالز، قیمت‌ها در بازار داخلی آهن آلات در طول تیرماه یک دست ریزشی بود تا فعالان بازار یک ماه غیرعادی را تجربه کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد تقاضا در بازار آهن آلات در نیمه گرم سال و با آغاز فصل تابستان افزایش پیدا می‌کرد، ولی امسال در ماهی که انتظار می‌رفت تقاضا افزایش پیدا کند، قیمت‌ها به شدت ریزشی شد. البته ریزش قیمت فلزات فقط مربوط به بازار‌های داخلی نیست و رکود بخش مسکن در سایر کشور‌ها مانند چین نیز منجر به ریزش قیمت‌ها در این بازار شد.

میلگرد، تیرآهن، پروفیل و ناودانی یکی پس از دیگری قربانی ریزش قیمت‌ها در بازار داخلی آهن‌آلات در طول تیرماه شدند.

تیر خلاص به قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات در تیرماه

میلگرد

قیمت جهانی میلگرد به خصوص در بورس فلزات لندن در طول تیرماه ریزشی بود و در بازار داخلی ایران در کنار این موضوع نرخ ارز نیز کاهشی شد تا هر کیلوگرم میلگرد ۱۰ از ۲۸ هزار و ۲۵۰ تومان تا ۲۶ هزار تومان کاهش پیدا کند. میلگرد ۱۴ نیز از کیلویی ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان به ۲۴ هزار و ۹۳۰ تومان سقوط کرد.

تیر خلاص به قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات در تیرماه


میلگرد ۱۰ در زیر سطح قیمتی کیلویی ۲۶ هزار تومان با تقاضا مواجه شد. این نوع میلگرد در این ماه بار‌ها به کمتر از کیلویی ۲۶ هزار تومان رسید و خریداران از آن حمایت کردند در مقابل میلگرد ۱۴ تا کنون با سطح خاصی از تقاضا برخورد نکرده است.

تیرآهن

قیمت هر کیلوگرم تیرآهن در طول تیرماه ۱۶.۸ درصد کاهش پیدا کرد و از کیلویی ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان به کیلویی ۲۳ هزار تومان سقوط کرد.

تیر خلاص به قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات در تیرماه


شرایط در بازار تیرآهن مساعد نیست و تقاضای مطلوبی وجود ندارد. فعالان بازار عقیده دارند ریزش قیمت تیرآهن به زودی متوقف خواهد شد، زیرا به قیمت‌های حساسی نزدیک می‌شود، ولی صعود قیمت‌ها در این بازار شاید سال آینده اتفاق بیافتد.

پروفیل

پروفیل نسبت به میلگرد و تیرآهن مقاومت بیشتری در تیرماه نشان داد و قیمت آن تنها ۳ درصد کاهش یافت با این حال گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد تقاضا در بازار پروفیل قوی نیست.

تیر خلاص به قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات در تیرماه


هر کیلوگرم پروفیل ضخامت ۲ از ۳۶ هزار تومان تا ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان کاهش پیدا کرد. پیش از این فعالان بازار منتظر افزایش تقاضا در سطح کمتر از ۳۵ هزار تومان بودند، ولی قیمت پروفیل همچنان نزولی است.

ناودانی

قیمت ناودانی در طول تیرماه ۹.۳ درصد کاهش پیدا کرد، ولی ریزش قیمت‌ها در این بازار مانند میلگرد، تیرآهن و پروفیل نبود. قیمت‌ها در یک روز نزولی شد و سپس در یک نرخ مشخص به ثبات رسید.

تیر خلاص به قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات در تیرماه


با آغاز تیرماه متوسط قیمت هر کیلو ناودانی در بازار ۲۷ هزار و ۲۳۰ تومان بود، سپس در نیمه تیرماه قیمت ناودانی تا کیلویی ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش پیدا کرد و در همین محدوده تا پایان ماه به ثبات رسید.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده