تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۵
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۱۱۷۱۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحول در بازار صادراتی فولاد، زیرساخت مناسب می‌خواهد

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد گفت: برای تحقق استفاده از فرصت صادرات فولاد در بازار‌های جهانی، باید زیرساخت‌های مورد نیاز آماده باشد و همچنین نباید گرهی در کار ایجاد شود تا بتوان به طور کامل از آن بهره برد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا رستگار با اشاره به فرصت طلایی صادرات فولاد ایران به دلیل تحریم روسیه توسط شورای اروپا اظهار کرد: همان گونه که فرصت‌ها تهدید هستند، تهدید‌ها نیز فرصت محسوب می‌شوند. در شرایط فعلی، این موضوع به طور قطع در بخش‌های مختلف اقتصادی برای کشور منافع خواهد داشت.

وی گفت: البته برای تحقق آن، باید زیرساخت‌های مورد نیاز آماده باشد. همچنین نباید گرهی در کار ایجاد شود تا بتوان به طور کامل از آن بهره برد. در واقع این شرایط برای بازار‌هایی که قابلیت ارائه محصولات آن را داریم، فرصت خیلی خوبی محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تصریح کرد: در صورتی که از شرایط به وجود آمده استفاده نکنیم، سایر کشور‌ها بازار صادرات را به دست خواهند گرفت.

رستگار با بیان اینکه تحریم روسیه توسط شورای اروپا فرصت بسیار خوبی برای صادرات کالا‌های کشور از جمله آهن است، تاکید کرد: در صورتی که منابع موجود در کشور ایجاب کند، باید حتماً در بازار جهانی به جای کشور روسیه حضور داشته باشیم تا در حد توان نیاز‌های خود را در صادرات محصولات برطرف کنیم.

وی با اشاره به وعده‌های دولت برای واردات ماشین آلات معدنی تصریح کرد: دولت به دنبال این است که واردات ماشین آلات معدنی را انجام دهد. البته موانع مختلفی در این حوزه وجود دارد که مهم‌ترین آنها، تحریم و مشکلات موجود در واردات است. در واقع، دولت به دنبال این است که تا حد توان با صنایع فولادی کار کند. در این راستا، امیدواریم وزیر جدید صمت نسخه‌های جدیدی را در این حوزه بپیچد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده