تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۱۲۵۱۴
سرویس خبر : اجتماعی

دومین نشست ظرفیت سازی اجتماعی با حضور مدیران عامل شرکت‌های تولید کننده فولاد و فرآورده‌های معدنی برگزار شد

‌می‌متالز - دومین نشست ظرفیت سازی اجتماعی با حضور محتشمی پور معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، نایب رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران، رئیس سازمان بهزیستی کشور و مدیران حوزه مشارکت‌های اجتماعی ستاد و بهزیستی استان تهران و همچنین مدیران عامل شرکت‌های تولید کننده فولاد و فرآورده‌های معدنی کشور؛ صبح امروز در شیرخوارگاه شبیر برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست با اشاره به حضور پیشکسوتان عرصه کار خیر و صنعت گران گفت:در این جلسه و این میعادگاه و سرزمین آسمانی برنامه‌ای برای هم اندیشی و نشست صمیمانه صنعتگران در فضای فناورانه داریم تا اندیشه شگرف و ثوابی برای خدمت به افرادی که به فرموده امام راحل (ره)، ولی نعمت انقلاب اسلامی بودند، تحقق بخشیم.

وی گفت:سازمان بهزیستی با ۴۳ سال سابقه خدمت رسانی متولی سخت‌ترین فعالیت‌ها و خدمات فوق تخصصی است که از پیش از تولد تا دوران سالمندی انسان‌ها را در بر می‌گیرد و در قالب ۱۶۰زیر فعالیت در بهزیستی مطرح می‌شود. همچنین عموم این کار‌ها به دست خیران و در فضای مردمی انجام شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به افزایش جامعه دارای معلولیت بهزیستی اشاره کرد و گفت:سالانه به طور متوسط ۳۰۰ هزار تصادف جرحی در کشور اتفاق می‌افتد و ۶۰ هزار معلول به سبد بهزیستی افزوده می‌شود که ضایعه نخاعی، بسترگرا و ... می‌شوند و نیازمند خدمات مادام العمر و در قالب‌های مختلف از بهزیستی هستند.

وی افزود: همچنین غربالگری‌های شنوایی و بینایی هر ساله با آمار میلیونی در کشور صورت می‌گیرد و از بروز معلولیت‌های بسیاری در کشور پیشگیری می‌کند. اما آیا کشور ما زیر ساخت‌های لازم برای پیشگیری از معلولیت‌ها دارد و یا اقلام و تجهیزات توانبخشی؛ بهنگام و به روز وجود دارد؟ در اصل آنچه در تصمیمات اقتصادی گرفته می‌شود؛ باید متناسب با ظرفیت ضعیفترین قشر جامعه باشد و این مسائل در میز‌های مختلف در قالب کمیسیون‌های دولت به طور مکرر مورد بحث قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت:اما آنچه مهم است این است که همیشه مردم شریف ما و پیشکسوتان عرصه تولید و صنایع مختلف و... دل بزرگی دارند و از مجموعه غیر مولد، مولد سازی را در پیشینه ذهنی خود دارند. امروز می‌خواهیم نظام مسائل اساسی بهزیستی را در این جمع مطرح کنیم و با کمک هم مسیر توسعه و پیشرفت را بپیماییم.

وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه ظرفیت سازی اجتماعی در بهزیستی گفت: قرار است مجموعه نهاد‌های عمومی و دل‌های شما عزیزان با این ظرفیت سازی همراه شود و ان شاالله بتوانیم روان سازی خدمات و اثر بخشی قابل ملاحظه‌ای را برای حل مشکلات مردم داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان به ماه محرم و دغدغه‌های متناسب با کار خیر در این ماه اشاره کرد و گفت: بر اساس فرمایش امام حسین (ع) حوایج مردم از شما نعمت است و اگر برای کارگشایی از مردم دعوت شدیم؛ توجهی است از سوی خدا و نعمتی است که خدا به ما عطا کرده است.

در ادامه این نشست نمونه‌های موفقی از همکاری‌های مردمی در انجام پروژه‌های عظیم کشوری، معرفی و مطرح شد. همچنین برخی حاضرین برای مشارکت در موضوعات مختلف و نیاز‌های سازمان بهزیستی اعلام آمادگی کردند.

منبع: سازمان بهزیستی کشور

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده