تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۱۲۶۴۲
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس:

مطالعات اجرای راه آهن اینچه‌برون - شاهرود درحال انجام است

‌می‌متالز - نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی از آغاز طرح مطالعه اجرای راه‌آهن «اینچه برون - گنبد - آزادشهر - شاهرود» خبر داد و تصریح کرد: اجرای این طرح به‌عنوان یکی از مطالبات مردم و فعالان اقتصادی گلستان به توسعه و رونق اقتصادی استان کمک زیادی می‌کند.

به گزارش می‌متالز، امانقلیچ شادمهر روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری گنبدکاووس و نیز در تکمیل سخنان خود، بیان داشت: احداث این خط ریلی به‌عنوان کوتاهترین، به صرفه‌ترین و اقتصادی‌ترین مسیر اتصال گمرک و منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون گلستان به کریدور شمال- جنوب برای توسعه و رونق اقتصادی این استان شمالی بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد: برای طرح مطالعات و اجرای راه آهن اینچه برون - گنبدکاووس - آزادشهر - شاهرود و نیز تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به نفت گنبدکاووس در پیوست ۱۹ و ۲۰ قانون بودجه سال گذشته و امسال ردیف اعتباری پیش بینی شده است.

شادمهر با تاکید برضرورت تلاش مدیران گلستان برای اجرایی شدن این پروژه ریلی ملی و پرهیز از بخشی نگری در آن، تصریح کرد: احداث این خط آهن باتوجه به اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون و نیز بازار ۲۰۰ میلیون نفری کشور‌های آسیای میانه می‌تواند به توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان کمک کند.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی همچنین با یادآوری سفر دور نخست رییس جمهور و برخی اعضای کابینه دولت سیزدهم در ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰ به گلستان و مصوبات آن گفت: تعیین تکلیف و احیای پرژوه بزرگ پتروشیمی استان پس از ۱۸ سال، اجرای طرح نجات خلیج گرگان که هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عملیاتی کردن منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون و افزایش ظرفیت تولید برق نیروگاه علی آباد کتول از جمله مصوبات بسیار خوب این سفر است.

وی افزود: با احیا و اجرای پروژه‌های اشاره شده و دیگر مصوبات سفر دور نخست، بخشی از عقب ماندگی‌های زیرساختی گلستان و شهرستان‌های آن در بخش‌های گوناگون رفع شد و باید تلاش کرد تا در سفر دوم رییس جمهور به این استان باقی مانده کمبود‌ها و عقب ماندگی‌ها جبران شود.

شادمهر از مدیران ادارات و نهاد‌های گنبدکاووس هم خواست ضمن پیگیری جذب اعتبارات مصوبات دوره نخست سفر ریاست جمهوری، برای سفر دوم آیت الله رییسی و اعضای هیات دولت به استان گلستان، طرح‌ها و پروژه‌های مورد نیاز شهرستان در بخش‌های مختلف را با نگاه به آینده، تدوین و جهت تصویب ارائه دهند.

وی اضافه کرد: گنبدکاووس کمبود‌ها و عقب ماندگی‌های زیرساختی زیادی در بخش‌های گوناگون دارد که باید با همراهی و هم افزایی بیشتر مدیران شهرستانی، استانی و ملی برای رفع آن تلاش کرد.

شادمهر همچنین شرکت پرشور گروه‌های مختلف مردم در نمازجمعه را ضروری و آنرا گفتمان و ترجمان اسلام و قرآن و عاملی برای نمایش وحدت و اقتدار ملت ایران دانست.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است و تنها یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده