تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۳۱۲۶۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

جرثقیل کارخانه فولاد شاهرود جان یک کارگر را گرفت

‌می‌متالز - یک کارگر کارخانه فولاد شاهرود روز گذشته بر اثر وقوع حادثه حین انجام کار جان باخت.

به گزارش می‌متالز به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدحسن رضایی شاهرودی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود، اظهار داشت: یک کارگر کارخانه فولاد شاهرود روز گذشته بر اثر وقوع حادثه حین انجام کار جان باخت، متوفی مردی چهل ساله به نام «اسماعیل عرب اسدی» بود که حین رفع نقص فنی یکی از جرثقیل‌های سقفی افقی با ارتفاع عحدود ۱۶ متر داخل سوله کارخانه فولاد شاهرود دچار حادثه شد.

وی با بیان اینکه با خراب شدن جرثقیل افقی این کارخانه دو نفر از کارگران آن به بالا می‌روند تا رفع نقص کنند و کار رفع نقص هم انجام شده بود، افزود: این حادثه بعد از مرمت جرثقیل اتفاق افتاد و فرد متوفی بین جرثقیل و یکی از ستون‌های سوله گیر کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود با بیان اینکه کنترل ریموت جرثقیل در اختیار فرد متوفی بوده، عنوان کرد: به هر دلیلی جرثقیل حرکت کرده و این فرد بین جرثقیل و ستون کناری سوله قرار گرفته و از قسمت کمر تا زانو دچار فشار سنگین و له شدگی می‌شود.

رضایی شاهرودی اضافه کرد: بلافاصله با اورژانس و آتش‌نشانی تماس گرفته می‌شود و در این حین خود کارکنان این کارخانه فولاد کمی جرثقیل را حرکت داده و تا زمان رسیدن نیرو‌های آتش‌نشانی، فرد را نیز از این فشار آزاد می‌کنند، اما وی به دلیل شدت صدمات وارده و خونریزی داخلی، بی‌حال و بی‌حرکت روی کفی جرثقیل می‌افتد.

وی با اشاره به مدت زمان رسیدن آتش‌نشانی به سر صحنه حادثه افزود: با توجه به فاصله ۱۷ کیلومتری تا محل کارخانه، پنج نفر ا ز عوامل آتش‌نشانی شاهرود با دو خودرو امدادی و اطفای حریق در عرض ۱۲ دقیقه می‌رسند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود اضافه کرد: نیرو‌های آتش‌نشانی مصدوم را در بسکت امدادی فیکس کرده و با توجه به اینکه فرد دچار مشکلات تنفسی شده بود با اکسیژن کمکی مصدوم را به پایین منتقل کرده و تحویل نیرو‌های اورژانس می‌دهند، اما به علت شدت جراحات وارده این کارگر حادثه دیده در مسیر اعزام به بیمارستان فوت کرد.

رضایی شاهرودی با بیان اینکه در ظاهر امر همه مسائل ایمنی در حین کار رعایت شده بود، اما این اتفاق در حین کار افتاده است، گفت: در مجموع مأموریت نیرو‌های آتش‌نشانی از زمان اعزام تا زمان برگشت ۵۰ دقیقه به طول انجامید.

خبرنگار تسنیم برای پاسخ به پرسش‌های متعدد با مدیر کارخانه فولاد شاهرود تماس گرفت تا از کم و کیف ماجرا با خبر شود، اما مدیر این کارخانه کمبود وقت و کار‌های برزمین مانده را بهانه‌ای برای عدم پاسخ‌گویی قرار داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده