تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۸
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۱۲۸۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چرا طلا می‌خواهد بالای ۲۰۰۰ دلار بماند؟

‌می‌متالز - طلا در دوره‌های عدم اطمینان بالا در مورد اقتصاد و سیستم‌های مالی عملکرد خوبی دارد. با این حال، هر بار که قیمت آن به بالای ۲۰۰۰ دلار در هر اونس صعود کرد، به سرعت به پایین‌تر از آن سطح سقوط می‌کند.

به گزارش می‌متالز، به گفته جو کاواتونی از شورای جهانی طلا، این الگو ارتباط زیادی با پویایی بازار طلا دارد که در آن با رسیدن قیمت فلز به سطح معینی، تقاضای واقعی برای فلز کاهش می‌یابد و در این مورد، آستانه ۲۰۰۰ دلار در هر اونس است؛ بنابراین وقتی شروع به مشاهده این نوع سطوح قیمتی می‌کنید، در آن زمان است که می‌بینید آن دسته از مصرف‌کنندگان از خرید عقب‌نشینی می‌کنند.

کاواتونی در سخنانی درباره دوره کاهش پس از بحران بانکی ماه مارس - جایی که طلا در حدود ۱۸۵۰ تا ۱۹۵۰ دلار نگه داشته می‌شود - گفت: "این فقط به این دلیل است که سرمایه گذاران نهادی بازنگشته اند. "

وی افزود: «رفتار قیمت‌گذاری محدودی که ما دریافت می‌کنیم عمدتاً به دلیل خرید زیاد از بانک‌های مرکزی متوقف می‌شود، که این روندی است که برای مدت طولانی شاهد آن هستیم.»

کاواتونی با اشاره به اقدامات سیاست پولی که در نهایت قیمت طلا را معکوس کرده و به سمت بالا می‌برد، می‌گوید: «بنابراین آنچه در آینده باید ببینیم نوعی درک جامعه سرمایه‌گذاری است که سیاست‌هایی که در حال انجام آن هستیم منجر به نتیجه بهتری می‌شود و انتظار ما این است که شاهد بازگشت این سرمایه‌گذاران به میز معاملات باشیم.»

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده