تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۳۴
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۳۱۳۹۲۲
سرویس خبر : اجتماعی
مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صمت مطرح کرد؛

نیروی انسانی مهمترین رکن سازمان است/ کارآفرین باید مهارت حفظ و نگهداشت نیروی انسانی را داشته باشد

‌می‌متالز - مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صمت در نشست تخصصی نیروی انسانی، فن‌آوری و آینده کسب وکار، نیروی انسانی را مهمترین رکن سازمان برشمرد.

به گزارش می‌متالز، نشست تخصصی نیروی انسانی، فن‌آوری و آینده کسب وکار امروز دوشنبه ۲۳ مردادماه با حضور «امیرحسین اسدی» مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صمت و جمعی از مدیران و کارشناسان فعال در حوزه کسب و کار و کارآفرینی، در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

در این نشست «امیرحسین اسدی» مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صمت، در خصوص چالش‌های جذب و نگهداشت نیروی انسانی، اظهار کرد: چالش اصلی حفظ نیروی انسانی، نزد خود کارآفرین و مربوط به بحث فرهنگ سازمانی است و این فرهنگ‌سازمانی کدگذاری، استاندارد و کاملا آنالیز نشده است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین رکن سازمان است، افزود: عامل بیش از ۵۰ درصد شکست‌ها در کسب و کار‌های خُرد و کلان، خود کارآفرین است؛ پس کارآفرین باید مهارت حفظ و نگهداشت نیروی انسانی را داشته باشد.

مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صمت با تاکید بر اینکه آموزش نیروی انسانی باید در ۵ سطح انجام شود، آموزش صحیح را از مهمترین رکن‌های ماندگاری شرکت‌ها برشمرد.

وی به این موضوع اشاره کرده که اگر سازمانی بخواهد خود را در زمان تکانه‌ها و نوسانات اقتصادی حفظ کند، مدیر آن باید قدرت رهبری بالایی داشته و اصول حفظ تکانه‌ها را بلد باشد.

نیروی انسانی مهمترین رکن سازمان است/ کارآفرین باید مهارت حفظ و نگهداشت نیروی انسانی را داشته باشد

اسدی حقوق و مزایا را از دیگر موضوعات مهم در حفظ نیروی انسانی برشمرد و اضافه کرد: سازمان‌ها باید از روش‌های جدید استفاده کرده و نظام پرداختی را به‌نحوی در سیستم داخلی خود پیاده‌سازی کنند تا چالش‌های تورم روی زندگی نیرو‌های انسانی خود را به حداقل برسانند؛ یعنی افزایش حقوق و مزایا براساس نرخ تورم باشد.

وی پذیرش تفاوت‌ها و الزامات اخلاقی و ... از جمله رعایت حرمت‌ها، آداب برخورد با نیروها، اختلاف بین آقایان و بانوان و ... را از دیگر موارد مهمی برشمرد که باید توسط سازمان‌ها و کارآفرین‌ها در محیط‌های کسب و کار مورد تاکید قرار بگیرد.

مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صمت همچنین اعلام کرد که مدیریت اخراج در سازمان‌های بین‌المللی، یک فرآیند علمی و پیچیده است و مدیران باید در زمان اخراج موضوعاتی از جمله ازدواج، فوت، بچه‌دار شدن و ... را بررسی کنند.

در ادامه نشست تخصصی نیروی انسانی، فن‌آوری و آینده کسب وکار، پنل تخصصی اول با حضور «سیدعلیرضا شجاعی» سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران برگزار شد و در خصوص مدل‌های برخورد سازمان‌ها با منابع انسانی در داخل و خارج از کشور، موضوعاتی برای حاضران در نشست مطرح شد.

نیروی انسانی مهمترین رکن سازمان است/ کارآفرین باید مهارت حفظ و نگهداشت نیروی انسانی را داشته باشد

پنل تخصصی دوم این نشست هم با موضوع کاربردی‌سازی تحول دیجیتال و مرور تجارب در حوزه مدیریت هوشمند منایع انسانی با راهبری «لیلی حبیبی» معاون دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت برگزار شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده