تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۳۱۴۲۶۵
سرویس خبر : انرژی

هر ساعت قطعی برق مصادف با ۲۰‌درصد کاهش تولید است

‌می‌متالز - رئیس اتاق یزد با اشاره به قطع برق مازاد بر برنامه در هفته گذشته، می‌گوید: قطعی برق هماهنگ‌نشده بسیار زیان بار است و جدا از خسارت‌های احتمالی، هر ساعت قطع برق مصادف با ۲۰‌درصد کاهش تولید روزانه است.

به گزارش می‌متالز، مجتبی دستمالچیان افزود: صنعت و تولید کشور با مسائل زیادی روبه‌رو هستند که یکی از آن‌ها قطع برق واحد‌های تولیدی است. در هفته گذشته شاهد قطعی و خاموشی برق بیشتر از جدول اعلام‌شده بودیم، در حالی که این ناهماهنگی‌ها بین صنعت برق و تولید می‌تواند زیان بار باشد و حتی با تخریب سیستم‌های یک کارخانه و تحمیل هزینه تعمیرات در قیمت تمام شده محصول نیز تغییر ایجاد می‌کند. وی هر یک‌ساعت خاموشی در یک‌کارخانه را معادل ۲۰‌درصد کاهش تولید روزانه دانست و افزود: عوامل زیادی بر قیمت تمام شده محصول موثر هستند، سوختن بورد‌های الکتریکی و قسمت‌های الکتریکی دستگاه‌ها ناشی از قطع برق بار هزینه‌ای بر واحد‌های صنعتی و قیمت محصول تحمیل می‌کند.

دستمالچیان با تاکید بر اینکه صنعتگران همیشه همراه دولتمردان و دستگاه‌های خدمت رسان هستند، گفت: شرکت برق خرید دیزل ژنراتور را با شرط تامین گازوئیل به تولیدکننده پیشنهاد داده است، این در حالی است که بسیاری از تولیدکننده‌ها در تامین گازوئیل دیزل ژنراتور‌ها با مشکل مواجه شدند. وی عدم‌سرمایه‌گذاری در حوزه برق را عامل کمبود برق دانست و افزود: نبود توجیه اقتصادی در سرمایه‌گذاری حوزه برق باعث شده است تا این انرژی در کشور با کمبود مواجه شود؛ بنابراین دولت باید همکاری بهتری در این زمینه با بخش خصوصی داشته باشد. دستمالچیان بیشترین مشکل صنعت در امور اداری را مربوط به عدم‌همکاری مدیران میانی استان دانست و عنوان کرد: در حالی که مدیران ارشد استان با سرعت و دلسوزی مشکلات صنایع را رفع می‌کنند، سرچشمه مشکلات اداری صنایع از مدیران میانی است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده