تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۲۹
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۱۴۳۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری کارآمد مطرح کرد؛

توجه ویژه سازمان بورس در بحث نظارت با تصویب تصمیمات ۱۰ گانه

‌می‌متالز - امین سهل البیع گفت: متناسب با تعمیق بازار سهام، گستردگی حجم معاملات و افزوده شدن نماد‌ها ارتقا سطح نظارت بورس بیش از پیش احساس می‌شد که این مساله با توجه به برخی از بند‌های ۱۰ گانه اخیر به خوبی توسط نهاد ناظر سازمان مورد تاکید جدی قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، امین سهل البیع، مدیرعامل کارگزاری کارآمد در رابطه با تصمیمات ۱۰ گانه سازمان بورس به منظور ارتقا سلامت بازار سرمایه، اظهار کرد: متناسب با تعمیق بازار سهام، گستردگی حجم معاملات و افزوده شدن نماد‌ها ارتقا سطح نظارت بورس بیش از پیش احساس می‌شد که این مساله با توجه به برخی از بند‌های ۱۰ گانه اخیر به خوبی توسط نهاد ناظر سازمان مورد تاکید جدی قرار گرفته است.

او افزود: قاعدتا برای ارتقا سطح نظارتی در بازار سهام نیازمند زیرساخت‌هایی هستیم که از طریق الگوریتم‌های مرسوم در دنیا به کشف تخلفات بپردازند.

مدیرعامل کارگزاری کارآمد تصریح کرد: باتوجه به گستردگی ابعاد معاملاتی تمام بورس‌ها باید در راستا ارتقا شفافیت و نظارت به کمک سازمان بورس بیایند.

سهل البیع تصریح کرد: سازمان بورس در راستای ارتقا سطح نظارت از ظرفیت کانون‌ها استفاده کند و قبل از اتخاذ هر اقدام یا تصمیمی به منظور افزایش میزان اثر پذیری از تشکل نهاد‌های خود انتظام نیز نظر سنجی‌های لازم صورت گیرد.

مدیرعامل کارگزاری کارآمد در پایان در خصوص بازخورد فعالان بازار سرمایه در رابطه با بند افشای اسامی متخلفان، گفت: بند مذکور، نگرانی‌هایی را در بین برخی فعالان بازار سرمایه به وجود آورده و به نظر می‌رسد برخی مواردی که در قانون به عنوان تخلف عنوان شده، نیازمند بازنگری است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده