تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۱۴۴۵۷
سرویس خبر : انرژی

سقف سوخت‌گیری با کارت سوخت چه تغییری کرد؟

‌می‌متالز - شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مقرر شد به منظور رفاه حال شهروندان و کاهش بار ترافیکی هنگام دریافت سوخت، اعمال محدودیت به طور موقت در ۱۵ جایگاه شهر تهران برداشته شود.

به گزارش می‌متالز، پیرو حضور میدانی معاون اول رئیس جمهوری در جایگاه‌های عرضه سوخت تهران و دستور وی مبنی بر رفع محدودیت سوخت‌گیری در جایگاه‌های پرتردد، در ۱۵ جایگاه عرضه سوخت تهران، محدودیت سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی و آزاد برداشته شد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در تشریح این اقدام، اطلاعیه‌ای صادر کرد که متن آن بدین شرح است: "بدین وسیله به اطلاع عموم هموطنان ساکن شهر تهران می‌رساند در پی بازدید سرزده معاون اول محترم ریاست‌جمهوری از سامانه دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مقرر شد به منظور رفاه حال شهروندان و کاهش بار ترافیکی هنگام دریافت سوخت، اعمال محدودیت به طور موقت در ۱۵ جایگاه شهر تهران برداشته شود.

در روز‌های اخیر، به‌دنبال ایجاد برخی شایعات در فضای مجازی و از سوی برخی رسانه‌های معاند، شایعه تغییر در نحوه سهمیه‌بندی و قیمت بنزین مطرح شد.

معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر نفت برای چندمین بار تاکید کردند که قیمت و سهمیه‌بندی بنزین تغییری نمی‌کند.

از سوی دیگر، اجرای مصوبه مجلس در خصوص استفاده از کارت‌های شخصی سوخت و تکلیف به وزارت نفت بدون استفاده از سیاست‌های قیمتی، تغییر در میزان دریافت سوخت با کارت‌های جایگاهداران را به‌دنبال داشت که این موضوع نیز یکی از دلایل ترافیک بیشتر در برخی جایگاه‌های سوخت در تهران شد.

گفتنی است برخی رسانه‌ها از سخنان معاون اول رئیس‌جمهوری در بازدید سرزده از دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفت ایران به اشتباه برداشت کرده بودند که رفع محدودیت در همه جایگا‌های کشور اعمال خواهد شد. این درحالی است که منظور ١٥ جایگاه پرازدحام تهران بوده است. "

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده