تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۳۱۴۵۱۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کاهش سرعت تولید در چین به قیمت جهانی مس رسید

‌می‌متالز - در نیمه اول سال ۲۰۲۳، مصرف مس تصفیه شده چین بیشترین کاهش را در چهار سال گذشته داشته است. این خبر بر کند شدن فعلی حوزه تولید کشور تاکید دارد. چین یکی از بزرگترین خریداران مس تصفیه شده در جهان است. با این حال، به نظر می‌رسد اشتهای این کشور برای واردات رو به کاهش است. بر اساس گزارش رویترز، این نه تنها بهبود مداوم چین از COVID-۱۹ را مورد تردید قرار می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، کاهش واردات مس تا ماه جولای ادامه داشت. بر اساس آمار‌های اخیر گمرک، چین در ماه گذشته نسبت به سال گذشته ۲.۷ درصد کاهش واردات مس را ثبت کرد. اداره کل گمرک میزان واردات مس و فرآورده‌های مس خام در تیرماه را ۴۵۱ هزار و ۱۵۹ تن اعلام کرد.

تحلیلگران این کاهش را به دلیل تقاضای کم در اقتصاد در حال مبارزه و افزایش قیمت جهانی مس می‌دانند. در همین حال، کل فعالیت‌های تولیدی چین نیز برای چهارمین ماه متوالی در ماه جولای کاهش یافت.

در ابتدای سال جاری، چین ۱.۶۵ میلیون تن مس تصفیه شده خریداری کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشت. این همچنین پایین‌ترین میزان واردات در نیمه اول از سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد. در همین حال، میزان خالص واردات نسبت به سال قبل با ۱۳ درصد کاهش به ۱.۴۸ میلیون تن رسیده است.

محموله وارداتی مس تصفیه شده چین از روسیه در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰ درصد کاهش یافت. این میزان تا کنون ۱۰ درصد دیگر در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

تحلیلگران می‌گویند که معامله گران همچنان در مورد تقاضا برای فلزات در چین احتیاط می‌کنند، زیرا تلاش‌های محرک اخیر هنوز به طور قابل توجهی بر رشد تاثیر نداشته است. در بورس فلزات لندن، قیمت آلومینیوم نیز ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۲۲۲۴.۵ دلار در هر تن رسید.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده