تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۳۱۴۵۷۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحلیل تکنیکال "فجهان" - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

‌می‌متالز - لازم به ذکر است که تا زمانی که خط گردن حوالی ۴۴۰ تومان به سمت پایین شکسته نشود الگوی سقف دوقلو مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، در تصویر اول، نمودار فجهان (جهان فولاد سیرجان) را به‌صورت هفتگی و حسابی مشاهده می‌کنید.

لازم به ذکر است که این نماد در سال ۱۴۰۰ وارد بازار بورس ایران شده است و تاریخچه قیمتی طولانی ندارد.

رشد قیمتی این نماد از بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ حدوداً ۱۲۰ درصد بوده است و پس از آن با تشکیل یک سقف دوقلو وارد فاز اصلاح شده است، لازم به ذکر است که تا زمانی که خط گردن حوالی ۴۴۰ تومان به سمت پایین شکسته نشود الگوی سقف دوقلو مورد تأیید قرار نمی‌گیرد، در حال حاضر قیمت کنونی در حمایت معتبر ۴۴۰ تا ۴۶۰ تومان قرار گرفته است و حفظ و یا شکست این حمایت مهم، تعیین‌کننده ادامه مسیر حرکتی این نماد است.

تحلیل تکنیکال
علاوه بر حمایت استاتیک حوالی این محدوده حمایت کیجنسن هم در همین محدوده قرار گرفته است و اعتبار این حمایت را بیشتر می‌کند. در صورت حفظ این حمایت هدف قیمتی حوالی ۵۴۰ تا ۵۶۰ تومان خواهد بود؛ و در صورت شکست این حمایت، حمایت بعدی حوالی ۳۸۰ تا ۴۰۰ تومان خواهد بود.

برای بررسی دقیق‌تر این نمودار سراغ، نمودار روزانه فجهان (جهان فولاد سیرجان) می‌رویم.

در نمودار روزانه بعد از صعود ۱۲۰ درصدی این نماد، یک محدوده خنثی مشهود است که نمودار قیمت در آن حبس شده است، شکست این روند خنثی می‌تواند مسیر آینده این سهم را مشخص کند. در حال حاضر قیمت در حمایت قرار گرفته است و از خطوط تنکانسن و کیجنسن فاصله معناداری دارد. در صورت حفظ حمایت ۴۴۰ تا ۴۶۰ تومان هدف ۵۴۰ تومان که سقف روند خنثی این نماد می‌باشد، دور از دسترس نیست.

تحلیل تکنیکال

نتیجه‌گیری: برگشت قیمت از محدوده حمایت کنونی و تثبیت بالای این حمایت می‌تواند به منزله سیگنال ورود به‌قصد نوسان‌گیری باشد. درصورتی‌که این نماد را قبلاً خریداری کرده باشیم، شکست حمایت کنونی (حوالی ۴۴۰) تومان و تثبیت این شکست می‌تواند به معنای فعال‌شدن حد ضرر باشد.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده