تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۳
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۳۱۴۶۲۱
سرویس خبر : انرژی

جهش واردات گاز چین از روسیه

‌می‌متالز - بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اداره کل گمرک چین، این کشور بین ژانویه تا ژوئیه خرید گاز خط لوله و گاز طبیعی مایع (LNG) از روسیه را افزایش داده است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اداره کل گمرک چین، این کشور بین ژانویه تا ژوئیه خرید گاز خط لوله و گاز طبیعی مایع (LNG) از روسیه را افزایش داده است.

عرضه گاز خط لوله روسیه به چین از نظر پولی بالغ بر ۳.۹۴ میلیارد دلار بوده است که تقریباً دو برابر ارزش ثبت شده در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ و تقریباً با کل واردات سال گذشته (۳.۹۸ میلیارد دلار) مساوی است.

این آژانس به طور معمول اطلاعاتی در مورد حجم تحویل گاز خط لوله منتشر نمی‌کند و فقط هزینه آن‌ها را اعلام می‌کند.

بر اساس این گزارش، چین تنها در ماه ژوئیه ۵۵۵.۵۷ میلیون دلار گاز خط لوله روسیه را خریداری کرد.

چین بیشتر گاز روسیه خود را از طریق خط لوله بزرگ "قدرت سیبری" تامین می‌کند. پیش از این در ماه جاری میلادی، گازپروم روسیه از ثبت رکورد جدیدی برای تحویل روزانه گاز از طریق این مسیر در ۳۱ ژوئیه خبر داد.

از ابتدای سال ۲۰۲۳ یعنی زمانی که مسکو و پکن توافقنامه افزایش عرضه را امضا کردند، این شرکت به تدریج جریان گاز از طریق این خط لوله را افزایش داده است.

این دو کشور همچنین در حال کار بر روی پروژه انرژی سیبری ۲ هستند که شامل ساخت یک مسیر گاز اضافی به چین از طریق مغولستان است.

در عین حال، داده‌های گمرکی نشان می‌دهد که پکن نیز خرید ال‌ان‌جی روسیه را در هفت ماه نخست سال جاری میلادی به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

میزان تحویل به ۴.۴۶ میلیون تن به ارزش ۲.۹۸ میلیارد دلار رسید که بیش از ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

این امر روسیه را پس از استرالیا (۱۳.۵ میلیون تن) و قطر (۹.۵۱ میلیون تن) به سومین تامین کننده بزرگ ال‌ان‌جی چین در دوره گزارش شده تبدیل کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده