تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۸
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۱۴۷۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازار جهانی سنگ آهن در رکود/ هزینه‌های تولید سنگ آهن افزایشی خواهد شد

‌می‌متالز - رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: متاسفانه مجددا شاهد دپوی گندله با اعداد سنگینی هستیم و از این بابت نگرانی‌هایی زیادی در صنعت فولاد و بخش معدن به وجود آمده است.

به گزارش می‌متالز، مهرداد اکبریان به تشریح شرایط بازار جهانی سنگ آهن پرداخت و گفت: در بازار جهانی شاهد سقوط قیمت‌ها هستیم.

وی گفت: اخبار خوبی از وضعیت این بازار‌ها وجود ندارد و احتمالا همین روند بر بازار پایدار بماند و نتوانیم انتظار افزایش قیمت‌ها را داشته باشیم.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران در ادامه به عدم توازن در عرضه و تقاضا در کشور اشاره و تصریح کرد: متاسفانه مجددا شاهد دپوی گندله با اعداد سنگینی هستیم و از این بابت نگرانی‌هایی زیادی در صنعت فولاد و بخش معدن به وجود آمده است.

اکبریان خاطرنشان کرد: حاشیه کنسانتره سازی و گندله‌سازی تقریباً از بین رفته است و از سوی دیگر شرایط برای فولادی‌ها هم مناسب نیست و صنایع پایین‌دست هم با همین روند شرایط مطلوبی را ندارند.

این فعال معدنی اظهار داشت: فعلاً تنها محصولی که در کل زنجیره شرایط بهتری دارد و تولیدکنندگان را به سود رسانده، آهن اسفنجی است.

رئیس انجمن سنگ آهن در خصوص معادن سنگ آهن با تاکید بر اینکه معدن‌کاری با مشکل روبرو شده است، خاطرنشان کرد: هزینه تولید سنگ آهن در کشور به دلیل اینکه اکثر ذخایر سطحی بوده‌اند و نسبت باطله برداری کم بوده است، به ذخایر عمیق‌تر با نسبت باطله برداری خیلی بیشتر، یعنی نسبت ۳ به یک به نسبت ۷ و ۹ و ۱۲، تبدیل و این موضوع باعث افزایش هزینه‌های تولید خواهد شد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده