تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۵
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۳۱۵۱۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قادری عنوان کرد:

جذب نقدینگی از طریق بورس با ارتقای شفافیت بازار سهام

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با بیان اینکه اگر شفافیت در بازار سهام بخوبی صورت گیرد، می‌تواند رشد بسیار خوبی در شاخص‌ها ایجاد کند، گفت: باید اهرم‌های دقیق در بورس تعریف شود تا بتواند نقدینگی‌ها را جذب کند.

به گزارش می‌متالز، جعفر قادری، با اشاره به نوسانات اخیر در بازار سرمایه گفت: در بازار سهام و بورس باید از تنش‌ها و حساسیت‌های سیاسی، اظهارنظر‌های غیر کارشناسی، تصمیمات بدون پشتوانه و بدون بررسی پیامد‌ها و نکاتی که باعث پایین آمدن شاخص بورس می‌شود، اجتناب کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین ایرادات واشکالاتی که در این زمینه وجود دارد، باید برطرف شود و از طرفی لوح تثبیت شاخص بهای سهام باید تقویت شود تا هنگامی که ارزش سهام رو به کاهش است تعادل ایجاد کند و هنگامی که ارزش سهام رو به افزایش است بتواند سهام بیشتری را عرضه کند.

وی افزود: شفافیت و عملکرد بورس نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد. البته مسائلی از جمله قیمت خوراک پتروشیمی و قیمت سنگ آهن آسیب جدی به بورس وارد کرده و می‌تواند باعث سلب اعتماد مردم به بازار سهام شود از طرفی هم کنش‌های بین المللی سیاسی و تحریم‌ها نیز در این مورد دخیل است، اما باید سازوکاری اندیشیده شود تا مردم به بازار سهام اعتماد کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس تصریح کرد: اگر شفافیت در بازار سهام بخوبی صورت گیرد، می‌تواند رشد بسیار خوبی در شاخص‌ها ایجاد کرده و مردم را از سردرگمی نجات دهد همچنین باید اهرم‌های دقیق در بورس تعریف شود تا بتواند نقدینگی‌ها را جذب کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده