تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۱
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۳۱۵۱۵۱
سرویس خبر : انرژی
فرماندار خواف:

بزرگ‌ترین نیروگاه بادی شرق کشور در خواف احداث می‌شود

‌می‌متالز - فرماندار خواف گفت: همزمان با هفته دولت عملیات ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه بادی شرق کشور در خواف آغاز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی عباس پور پنج شنبه دوم شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های هفته دولت پرداخت و افزود: نیروگاه بادی خواف که بزرگ‌ترین نیروگاه بادی شرق کشور محسوب می‌شود با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال و توان تولید ۲۰۰ مگاوات برق توسط شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان ساخته می‌شود.

وی اظهار کرد: همزمان با هفته دولت، ۱۵۴ طرح با اعتبار ۴ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال در شهرستان خواف افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس ستاد گرامی داشت هفته دولت در خواف گفت: کار ساخت کارخانه کنسانتره یک میلیون تنی سیمیدکو نیز با اعتبار ۵۰۹ هزار میلیارد ریال در پهنه صنایع معدنی سنگان خواف کلنگ زنی می‌شود.

فرماندار خواف ادامه داد: توسعه کارخانه کنسانتره آهن هماتیت با اعتبار ۱۸ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال، کارخانه تولید گلوله‌های فلزی با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در سال و اعتبار ۳۵۰ هزار میلیارد ریال، بکار گیری ۷ دستگاه دامتراک به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال از دیگر طرح‌های صنعتی و معدنی برشمرد که در هفته دولت اجرایی می‌شود.

عباس پور از آغاز ساخت پردیس معدنی شرق کشور در خواف خبر داد و افزود: برای این طرح هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی همچنین گفت: در این هفته ۷ کیلومتر از قطعه اول باند دوم جاده سنگان خواف به تربت‌حیدریه به بهره‌برداری می‌رسد و کار ساخت قطعه دوم از این مسیر نیز با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.

فرماندار خواف اعلام کرد: ۱۷۰ هزار میلیارد ریال سرمایه توسط سرمایه‌گذاران در هفت ماه آینده در این شهرستان سرمایه‌گذاری خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود برای ۳ تا ۴ هزار نفر اشتغال‌زایی شود.

عباس پور یادآور شد: طرح‌های هفته دولت در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، بهداشتی، مسکن روستایی، آسفالت معابر، کشاورزی و صنعتی است.

آب‌رسانی به ۴۶۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن

همچنین در نخستین روز از گرامی داشت هفته دولت طرح آب‌رسانی به ۴۶۰ واحد مسکونی مستقر در سایت ۳۲ هکتاری نهضت ملی مسکن شهر خواف با حضور مسوولان افتتاح شد.

فرماندار خواف در این آیین گفت: این طرح شامل اجرای هزار و ۸۰۰ متر لوله‌گذاری با لوله‌هایی به قطور ۶۳، ۷۵، ۹۰، ۱۱۰ و ۲۰۰ میلی‌متر با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

عباس پور ادامه داد: یکی از اولویت‌های اساسی دولت مردمی سیزدهم و فرمانداری تأمین بی‌دغدغه مسکن برای جوانان روستا‌ها و شهر‌ها است.

رئیس شورای مسکن شهرستان خواف افزود: در همین راستا، تعیین تکلیف زیرساخت‌های واحد‌های نهضت ملی مسکن در دستور کار شورای مسکن شهرستان خواف قرار دارد.

عباس پور تأکید کرد: اجرای سریع این پروژه مهم آب‌رسانی از سوی امور آب و فاضلاب شهرستان خواف، نیز در همین راستا بوده که مردم از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری خواف با ۴ بخش، ۶ شهر و ۸۵ روستا در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد مرکز خراسان رضوی واقع است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده