تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۹
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۳۱۵۱۸۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو هیأت رییسه مجلس:

دولت زمینه تولید و خلق ثروت صنعت فولاد را فراهم کند

‌می‌متالز - عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید زمینه‌ای را فراهم کند که صنایع مختلف از جمله صنعت فولاد بتوانند با تمام ظرفیت‌ها اقدام به تولید و خلق ثروت و ارزش در جامعه کنند.

به گزارش می‌متالز، روح الله متفکر آزاد عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی ظهر روز سوم شهریورماه در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد هرمزگان در جمع خبرنگاران، با اشاره به جایگاه صنعت فولاد در کشور، اظهار کرد: کشور ایران در سال‌های اخیر در حوزه تولید فولاد افتخارات زیادی را کسب کرده است. شرکت فولاد هرمزگان هم که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد کشور است می‌تواند با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، در آینده حرفی برای گفتن در سطح جهانی داشته باشد.

وی، فولاد را یک صنعت پیشران دانست و تصریح کرد: در صورت توسعه صنعت فولادی در یک منطقه، بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های توسعه‌ای نیز توسعه پیدا می‌کند که این امر نشان دهنده تاثیر فعالیت صنعت فولاد بر توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و خلق ثروت است.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، صنعت فولاد را یک صنعت مادر دانست و ابراز کرد: تقویت و توسعه صنعت فولاد باعث تقویت و گسترش صنایع پایین دستی خواهد شد و ارزش‌های اقتصادی و اجتماعی زیادی را در سطح مختلف ایجاد می‌کند.

متفکر آزاد، استان هرمزگان را مناسب‌ترین مکان برای توسعه صنعت فولاد دانست و خاطرنشان کرد: صنعت فولاد همواره باید در کنار نوار ساحلی ایجاد شود و توسعه پیدا کند. در حال حاضر فولاد هرمزگان با حجم تولیدی که دارد می‌تواند نیاز صنایع پایین دستی کشور را تامین کند از طرفی می‌تواند نقش مهمی را تحقق توسعه پایدار و متوازن در استان هرمزگان ایفا کند.

وی، با اشاره به افزایش مصرف برق در سالیان اخیر کشور، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته به واسطه افزایش مصرف انرژی، برخی از صنایع دچار چالش‌هایی نظیر قطع برق شدند، اما دولت باید توجه داشته باشد که محدودیت‌های مصرف انرژی نباید تنها با صنعت فولاد محدود شود چراکه در صورت محدود کردن تولید فولاد کشور به صنایع پایین دستی و بالا دستی این صنعت ضربه وارد می‌شود.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، با ذکر این نکته که وزارت نیرو باید به سرعت مشکل تامین انرژی کشور را حل کند، تصریح کرد: دولت باید زمینه‌ای را فراهم کند که صنایع مختلف از جمله صنعت فولاد بتوانند با تمام ظرفیت‌ها اقدام به تولید و خلق ثروت و ارزش در جامعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده