تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۱۵۳۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در طول هفته دولت رقم می‌خورد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۷ طرح صنعتی و معدنی در سیستان و بلوچستان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۷ طرح صنعتی و معدنی در طول هفته دولت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «ایرج حسن‌پور» مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان در سومین روز از هفته دولت و در نشست با خبرنگاران، این ایام را فرصتی برای تببین خدمات دولت عنوان و گفت: در طول هفته دولت ۲۷ طرح صنعتی، معدنی و تجارتی افتتاح و کلنگ‌زنی شده که زمینه اشتغال را برای ۷۰۳ نفر فراهم خواهد کرد.

وی به تشریح عملکرد پنج ماهه این اداره کل پرداخت و افزود: ۴۲ واحد صنعتی و معدنی در سیستان و بلوچستان احیا شده که زمینه اشتغال ۶۰ نفر را فراهم کرده است.

مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان از برگزاری سه فراخوان عمومی مزایده با احتساب مزایده بسته‌های سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان خبر داد و یادآور شد: کل محدوده‌های معدنی در استان ۵۲۷ مورد بوده که ۳۰۰ شرکت کننده در مزایده مشارکت داشته که از بین آن‌ها ۹۳ نفر برنده مزایده شدند.

وی تهیه بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری چهار طرح معدنی را یکی دیگر از اقدامات برشمرد و تاکید کرد: در پنج ماهه نخست امسال، ۲۳ هزار و ۳۸۰ راس دام از این استان وارد کشور شد که ارزش آن ۲۳ میلیون دلار است.

حسن‌پور حجم مبادلات تجاری در این بازه زمانی را ۷۳۲ میلیون دلار دانست و ادامه داد: در حوزه تجارت نیز در این بازه زمانی ۷۹ میلیون دلار صادرات و ۶۵۳ میلیون دلار واردات انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در پنج ماهه نخست امسال، هشت جلسه کارگروه تنظیم بازار استان برگزار شده که دستاورد آن ۹۴ مصوبه بوده، همچنین هفت جلسه با ۶۰ مصوبه در شورای ساماندهی مبادلات مرزی و سه جلسه با ۳۸ مصوبه در کارگروه توسعه صادرات برگزار شده است.

مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان گفت: در تداوم اقدامات انجام شده در این بازه زمانی ۱۸ جلسه فرعی و تخصصی کارگروه تسهیل و ۱۲ جلسه کارگروه استانی با حضور استاندار برگزار که دستاورد آن ۱۴۹ مصوبه بوده و تاکنون ۷۶ درصد از این مصوبات محقق شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده