تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۳۱۵۳۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تاصیکو نمادی ارزشمند در بازار پرتلاطم بورس

‌می‌متالز - تاصیکو همواره به عنوان نمادی ارزشمند در بازار پر تلاطم بورس شناخته شده است که طی سه ماه اخیر و بعد از ریزش اردیبهشت ماه در مقابل ریزش‌های متوالی بازار و شرکت‌های مشابه توانسته است وضعیت نقد شوندگی و ارزش خود را حفظ نماید. با وجود ریزش بیش از ۳۰ درصدی شاخص و همچنین کاهش ارزش شرکت‌های شناخته شده بازار، تاصیکو از آن‌دسته نماد‌هایی بود که توانست امید را در دل سهامداران در راستای حفظ ارزش ذاتی در کلیت بازار حفظ نماید.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، شرکت سرمایه گذاری صدر تامین با نماد بورسی تاصیکو در هفته گذشته درخشش خوبی از خود برجای گذاشت و این درحالی بود که شاخص کل تا هفته گذشته در کانال ریزشی قرار داشت و به یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحدی نزدیک شد. در این شرایط نامساعد بازار سرمایه، سهام تاصیکو توانست در بازه مشابه، ارزش خود را حفظ نماید و از ابتدای سال ۱۸.۴ درصد بازدهی ثبت نماید و از بار منفی صنعت استخراج کانی‌های فلزی و همچنین کلِ بازار بکاهد.

همکاری و نظارت مستمر بر پروژه‌ها و نحوه پیشرفت آن ها، بهینه سازی پرتفوی در کنار همکاری مشترک استراتژیک با سرمایه‌گذاران فعال در حوزه معدن و صنایع مرتبط از طریق خرید تاسیس شرکت‌ها و اجرای پروژه‌های مشترک، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های معدن و صنایع معدنی جذاب و کمیاب با رویکرد تکمیل زنجیره ارزش، مدیریت پرتفوی سرمایه‌گذاری از طریق خرید و فروش سهام شرکت‌ها، برنامه توسعه بازار‌های داخلی و خارجی در شرکت‌های تابعه و توسعه و تنوع پذیری محصولات در شرکت‌های تابعه را می‌توان از سیاست‌های مثبت تیم مدیریتی صدر تامین دانست که توانسته است در این بازار پرتلاطم، سهام تاصیکو را مثبت و با کم‌ترین نرخ تعدیل نگهدارد.

کارشناسان و فعالان بازار سرمایه معتقدند که سودسازی شرکت‌ها و حصول سود باکیفیت در مجامع یکی از مصادیق کارکرد بورس است. هلدینگ سرمایه گذاری صدر تامین با توجه به نتایج خوب حاصله در طرح‌های توسعه‌ای برآن شد که بصورت تقریبی برای همه شرکت‌های زیرمجموعه طرح توسعه تعریف نماید که بسیاری از این طرح‌های توسعه در بازه زمانی کوتاهی به بهره برداری رسیده است. این موضوع حاکی از وجود سودی مستمر با روندی مثبت است که نشان می‌دهد در ریل‌گذاری جدید سهم تاصیکو هر سال عملکردی بهتر از سال گذشته خود خواهد داشت.

تاصیکو در مجمع عمومی که فردا برگزار خواهد شد، خبر‌های خوبی برای سهامداران خود دارد، که اعتماد مردم به این نماد بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده