تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۳۱۵۶۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
بازرس ویژه رییس جمهور:

ظرفیت ایجاد پنج میلیون شغل در حوزه معادن وجود دارد

‌می‌متالز - رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور در امر مبارزه با فساد گفت: ظرفیت اشتغالزایی زیادی در کشور وجود دارد به گونه‌ای که تنها در حوزه معادن می‌توان پنج میلیون شغل ایجاد کرد.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام «حسن درویشیان» روز سه شنبه در جمع نمازگزاران مسجد امام رضا (ع) بجنورد اظهار کرد: ظرفیت اشتغالزایی پایدار در بخش‌های صنعت و معدن وجود دارد، اما هنوز از این حوزه به خوبی بهره برداری نشده است.

وی افزود: برای اشتغالزایی پایدار در بخش صنعت و معدن باید اقدامات هدفمندی انجام شود.

حجت الاسلام درویشیان با اشاره به توسعه ترانزیت از آستارا تا چابهار گفت: ترانزیت کالا‌ها از طریق روسیه، هند و چین بیش از ۷۰ میلیارد دلار در سال درآمد دارد بنابراین توسعه این بخش نیز اشتغالزایی خوبی خواهد داشت.

بازرس ویژه رییس جمهور، کاهش منابع آبی را یکی از مشکلات اصلی کشور دانست و خاطر نشان کرد: دولت طرح‌های هدفمندی برای مقابله با کم آبی در نظر گرفته و هم اکنون اجرای طرح‌های جدید برای صرفه جویی، استفاده از آب ژرف و انتقال آب از دریا در دستور کار قرار داد.

حجت الاسلام درویشیان با اشاره به برنامه‌های دولت برای مقابله با فساد، تصریح کرد: برنامه‌های گوناگونی برای شفافیت در بخش‌های مختلف همچون پرداخت تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است تا از تخلفات جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: ساماندهی حقوق‌ها نیز از دیگر برنامه‌ها است که در این راستا اقداماتی نیز انجام شده است.

بازدید از طرح استفاده پساب بجنورد در پتروشیمی خراسان و برخی پروژه‌های نیمه تمام از برنامه‌های سفر یک روزه رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد به خراسان شمالی است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان شمالی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده