تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۳
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۱۵۸۴۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

دست سنگین رکود بر سر مصالح ساختمانی/ قیمت سیمان ۷۰ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شهرستان بیرجند از بی رونقی بازار مصالح ساختمانی و افزایش ۷۰ درصدی قیمت برخی مصالح به خصوص سیمان نسبت به پارسال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علوی رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شهرستان بیرجند گفت: در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در بازار مصالح ساختمانی نداریم و مصالح به مقدار کافی موجود است.

او افزود: نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۷۰ درصدی برخی مصالح ساختمانی به خصوص سیمان را داشته ایم که از پاکتی ۴۳ هزار تومان به پاکتی ۶۴ هزار تومان رسیده است.

علوی بیان کرد: افزایش هزینه‌های تولید، افزایش حدود ۳۵ درصدی هزینه‌های حمل و نقل و عرضه سیمان در بورس از عوامل تاثیر گذار بر قیمت این کالاست.

رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شهرستان بیرجند ادامه داد: بازار فروش مصالح ساختمانی از ابتدای امسال با رکود مواجه بوده که این موضوع همچنان ادامه دارد و دلیل آن مشخص نبودن قیمت‌های ساخت و ساز برای تولید کنندگان مسکن بوده است، لذا در این شرایط افراد به علت ریزشی بودن قیمت مسکن و کاهش خرید و فروش ملک از ساخت و ساز دست می‌کشند.

او گفت: هم اکنون پاکت ۴۰ کیلویی گچ سمنان و ساوه ۵۵ هزار تومان، گچ خراسان ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان و پودر سنگ ۲۰ کیلویی مشهد و طبس ۲۱ هزار تومان عرضه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده