تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۳۱۵۸۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آتش کارخانه سیمان بر دامن نیلکوه گالیکش

‌می‌متالز - شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلمی از آلودگی‌های زیست محیطی کارخانه سیمان پیوند گلستان و نابودی جنگل‌های دامنه نیلکوه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، کارخانه سیمان پیوند که حدود ۱۲ سالی است در گالیکش فعالیت می‌کند، اثری زخم مانند بر دامنه سرسبز نیلکوه از خود به جای گذاشته است. آلایندگی این کارخانه از یک سو و صدای انفجارهای‌گاه و بیگاه در دامنه کوه برای برداشت آهک از سوی دیگر، نه تنها زندگی را برای مردمان ساکن آن خطه دشوار نموده، بلکه به عنوان تهدیدی جدی برای گونه‌های منحصر به فرد و گاه رو به انقراض ساکن جنگل گلستان به شمار آمده و آرامش را از همه منطقه ربوده است. گفته می‌شود به دلیل آلاینده‌ای این کارخانه بیمار‌های صعب العلاج در بین ساکنان این منطقه افزایش پیدا کرده است.

تعداد بازدید : 5

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

سلام. بنده اهل شهرستان گالیکش از استان گلستان میباشم. کارخانه سیمان پیوند گلستان در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید. بنا نبود مواد اولیه این کارخانه از نیلکوه شهرستان گالیکش تهیه شود. اما متاسفانه اقدام خلاف قانون صورت گرفته و نیلکوه گالیکش که برند شهرستان گالیکش میباشد رو به نابودی میرود. این کوه از جنگل‌های هیرکانی میباشد. با توجه به توجه ویژه مقام معظم رهبری به حفظ محیط زیست و حفظ جنگل‌ها و اینکه این موضوع در اصل پنجاهم قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است، متاسفانه شاهد پیشروی این موضوع میباشیم. خون مردم شهرستان بجوش آمده و ممکن است این مساله به یک مساله ملی تبدیل شود. تقریبا تمام مردم شهرستان یک صدا در فضای حقیقی و فضای مجازی خواهان توقف این رویه میباشند. موضوع بعدی آلاینده‌های سرطان زایی میباشد که این کارخانه برای مردم منطقه بوجود آورده است. متاسفانه مدت طولانی میباشد که فیلتر‌های کارخانه از کار افتاده است و علی رغم اعتراضات گسترده مردم هیچ اقدام موثری در رفع این مشکل صورت نگرفته است. از خبرگزاری صدا و سیما خواهشمندم صدای مردم گالیکش باشد و این موضوع را پیگیری نماید تا مسوولان به وظایف خودشان عمل بکنند. پوشش این خبر میتواند باعث دلگرمی مردم شهرستان گالیکش شود. با تشکر

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده