تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۲
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۱۵۸۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۷۵همت فروش صنعت بیمه

‌می‌متالز - رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۱ صنعت بیمه ۱۷۵ هزار میلیارد تومان فروش داشت که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، مجید بهزادپور در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: دولت مردمی در راستای سند اهداف خود تکالیفی برای صنعت بیمه تدوین کرده که از این حیث صنعت بیمه سال پرتلاش و موفقی را سپری کرد و در چهار ماهه امسال نیز با رشد‌هایی مواجه بود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ صنعت بیمه ۱۷۵ هزار میلیارد تومان فروش داشت که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۰ درصد رشد داشته است.

بهزادپور گفت: در چهار ماهه ابتدای سال جاری هم فروش صنعت بیمه ۸۸.۲ میلیارد تومان بود که نسبت به ۴ ماهه سال گذشته ۶۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره تعداد بیمه نامه‌های صادره نیز خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۴.۱ میلیون بیمه نامه صادر شده که ۳۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است این موضوع ارتباط تنگاتنگ صنعت بیمه با مردم را نشان می‌دهد.

به گفته بهزادپور در چهار ماهه ابتدای امسال نیز ۲۲.۱ میلیون فقره بیمه نامه صادر شده که از افزایش ۵.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

وی تعداد خسارت‌های پرداختی صنعت بیمه در سال گذشته را ۶۲ میلیون فقره دانست که نسبت به ۵۴ میلیون فقره سال ۱۴۰۰ رشد ۲۶ درصد نشان می‌دهد.

به نقل از ایسنا رئیس کل بیمه مرکزی بیان کرد در چهار ماهه امسال نیز ۲۲.۳ میلیون فقره خسارت پرداخت شده که ۸.۴ نسبت به ۴ ماهه سال گذشته کاهش دارد البته هرچه به انتهای سال می‌رویم معمولاً میزان پرداخت خسارت‌ها افزایش می‌یابد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده