تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۳۱۵۹۳۷
سرویس خبر : انرژی
رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد تاکید کرد

ناترازی انرژی علت اختلال در تولید

‌می‌متالز - محمد خاکی، رئیس اتاق خرم آباد، می‌گوید: ناترازی انرژی و قطعی برق، ظرفیت تولید واحد‌ها را کاهش داده و آن‌ها را در عمل به تعهدات خود با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد گفت: ناترازی انرژی در سال‌جاری بسیاری از واحد‌های صنعتی ما را با مشکل مواجه کرده و باعث شده است بسیاری از واحد‌های تولیدی ما به ظرفیت واقعی خودشان نرسند؛ در حالی که واحد‌های صنعتی باید تعهدات خود را به موقع انجام دهند.

محمد خاکی، در جلسه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان لرستان، افزود: از طرفی سازمان‌های خدمات رسان با توجه به مشکلاتی که دارند، وظیفه خود را در قبال تعهدات به طور کامل انجام نمی‌دهند که همین موضوع نیز بخش خصوصی را با مشکل مواجه کرده است.

به عقیده وی، یکی از چالش‌های تولید این است که واحد‌های تولیدی در تابستان با کمبود برق و در زمستان با کمبود گاز مواجه باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد افزود: قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار در سال ۱۳۹۰ در مجلس تصویب شد. اگر هرکدام از سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌ها که در این قانون ذکر شدند به وظایف خودشان به خوبی عمل کنند، اوضاع به مراتب بهتر می‌شود و با بهبود فضای کسب‌وکار، رتبه کشور در شاخص‌های جهانی ارتقا می‌یابد.

او افزود: در زمان اجرای این قانون رتبه ما در شاخص‌های جهانی ۱۲۰ بوده که با عدم‌اجرای مفاد قانون بهبود مستمر نه تن‌ها به جایگاه بهتری دست نیافتیم بلکه حتی تنزل پیدا کردیم.

خاکی در ادامه به ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اشاره کرد که صراحتا در آن قید شده است در زمان کمبود برق، گاز یا خدمات مخابراتی، واحد‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی نباید در اولویت قطع برق، گاز و مخابرات قرار داشته باشند، در صورتی که در عمل این گونه نیست.

به گفته رئیس اتاق خرم آباد، شهرک‌های صنعتی لرستان در طول هفته حداقل یک روز شاهد قطعی برق هستند.

او با اشاره به رسیدگی به درخواست قضایی و حقوقی چهار واحد تولیدی در این نشست، گفت: پیشنهاد‌هایی در خصوص این چهار واحد مطرح شد و مصوباتی هم داشتیم که امیدواریم مشکل آن‌ها با اجرای مصوبات در حوزه قضایی رفع شود.

رئیس کل دادگستری لرستان نیز در این نشست، گفت: عدم‌اجرای مصوبات رفع موانع واحد‌های تولیدی از سوی مدیران ترک فعل محسوب می‌شود و قابل پیگیری است.

سعید شهسواری افزود: برطرف کردن مشکلات واحد‌های تولیدی به عزم همگانی نیاز دارد و مجموعه استان باید گام موثری بردارد.

او افزود: باید در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری در راستای رفع مشکلات مردم تلاش شود؛ چراکه در جنگ اقتصادی قرار داریم و همفکری و بحث سازنده می‌تواند موثر باشد. شهسواری گفت: در راستای حمایت جدی و اثربخش سرمایه‌گذاری و تولید همچنین به منظور تحقق شعار سال باید مشکلات واحد‌های تولید برطرف شود. همچنین ضرورت دارد در مقام عمل به فرامین مقام معظم رهبری توجه شود.

او افزود: رشد تولید و مهار تورم به کمک بخش خصوصی درنهایت کمک به اقتصاد و معیشت مردم از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قضایی است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده