تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۹
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۳۱۵۹۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۴۰ درصدی تردد زائران اربعین در مرز‌های زمینی

‌می‌متالز - رییس سازمان راهداری از افزایش ۴۰ درصدی تردد زائران اربعین از مرز‌های زمینی خبر داد و گفت: زائران بازگشت خود را به روز‌های پایانی اربعین موکول نکنند.

به گزارش می‌متالز، داریوش امانی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بر این بود حدود ۷ هزار دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی برای خدمت رسانی به مردم مستقر شوند که از ابتدای ماه صفر اتوبوس‌ها مهیا و در حال خدمت رسانی به زائرین هستند.

وی افزود: دستگاه‌هایی اجرایی کشور متعهد شده بودند ۵۲۰۰ دستگاه وسیله نقلیه در اختیار ما قرار دهند، اما با توجه به کمبود‌ها و مسائل پیش روی آن‌ها این امر محقق نشد.

وی جاده‌ای تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده اگر از آن تعداد تعهد دستگاه‌های اجرایی، ۱۰۰۰ دستگاه در اختیار ما قرار دهند نهایتاً با ۸ هزار ناوگان به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) خدمت‌رسانی خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به مردم عزیز توصیه می‌کنیم برای سفر خود زمانبندی در نظر بگیرند و آن را به روز‌های پایانی اربعین موکول نکنند تا با مشکل حمل و نقل مواجه نشویم.

امانی یادآور شد:طبق آمار ستاد اربعین تاکنون بیش از ۴۰ درصد افزایش تردد زائر نسبت به سال قبل داشته‌ایم؛ همچنین تردد زائرین خارجی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که امیدواریم مردم به توصیه ستاد اربعین توجه کنند و برای سفر خود زمانبندی در نظر بگیرند تا بتوانیم بهتر به آن‌ها خدمات رسانی کنیم.

رئیس سازمان راهداری با بیان این که وزیر راه و شهرسازی وقت ویژه‌ای به اربعین اختصاص داده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد، تصریح کرد: برای سفر اربعین پیش فروش بلیت داشته‌ایم که تاکنون برای تردد زائرین به مرز‌ها با کمبودی مواجه نشده‌ایم.

امانی یادآور شد: با توجه به این که سفر اربعین سفر ۱۰ تا ۱۵ روزه است اگر زائرین بخواهند به یکباره از مرز‌ها خارج شوند، جمعیت زیاد می‌شود و این موضوع ما را با مشکل مواجه می‌کند به همین خاطر از مردم که زیارت خود را انجام داده‌اند، تقاضا دارم زودتر به کشور برگردند تا برای خدمت‌رسانی مشکلی ایجاد نشود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده