تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۹
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۳۱۶۰۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت معادن خراسان‌شمالی اختصاص یافت

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۳۲ میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم برای تامین زیرساخت معادن استان اختصاص یافت که امید می‌رود گام‌های موثری برای توسعه معادن برداشته شود.

به گزارش می‌متالز، حسین حاجی بگلو روز جمعه اظهار کرد: نبود راه دسترسی مناسب و تامین برق از مشکلات اصلی معادن خراسان شمالی است که دولت تلاش دارد با تامین اعتبار این مشکلات را رفع کند.

وی افزود: از سوی دیگر بیشتر معادن خراسان شمالی کوچک مقیاس هستند و از این رو توان مالی برای تامین زیرساخت‌ها وجود ندارد.

حاجی بگلو با اشاره به افزایش صدور مجوز‌ها در بخش معدن، گفت: ۴۳ فقره پروانه اکتشاف، ۲۳ گواهی کشف و ۲۵ فقره پروانه بهره برداری طی عملکرد دولت در بخش معدن استان صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی یادآور شد: ظرفیت اشتغالزایی در حوزه معدن استان ۲ هزار و ۴۸۸ نفر و سرمایه گذاری در این بخش چهار هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال است.

صدور بیش از یک هزار جواز تاسیس

حاجی بگلو با اشاره به رشد شاخص‌های توسعه استان در دولت سیزدهم گفت: در این دولت یکهزار جواز تاسیس واحد‌های صنعتی با سرمایه گذاری ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در استان صادر شد که با صدور این مجوز‌ها پیش بینی می‌شود برای ۱۵هزار نفر اشتغالزایی انجام شود.

وی با اشاره به ۶۶ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۷۵۰ در خراسان شمالی، افزود: تامین مواد اولیه و بدهی‌های معوق از مشکلات اصلی این واحد‌های تولیدی راکد بود که با حمایت‌های ویژه دولت و پرداخت تسهیلات مشکلات آن‌ها رفع شد.

خراسان شمالی با دارا بودن یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن‌ها در روستا‌ها زندگی می‌کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک‌های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن‌ها ۴ هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد‌ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان شمالی

عناوین برگزیده