تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۱۶۱۲۱
نماینده، ولی فقیه در استان‌مرکزی در دیدار با وزیر صمت:

افزایش راندمان نیروگاه‌ها و توسعه صنعت ریلی اهمیت بالایی دارد/ بهره‌مندی هرچه بهتر از ظرفیت‌های شهر‌های صنعتی استان مرکزی

‌می‌متالز - نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک در دیدار با وزیر صمت اعلام کرد: افزایش راندمان نیروگاه‌ها و توسعه صنعت ریلی اهمیت بالایی دارد.

به گزارش می‌متالز، در ادامه برنامه‌های فشرده سفر وزیر صمت به استان مرکزی «عباس علی‌آبادی» با همراهی استاندار و جمعی از معاونان، امروز شنبه با حضور در دفتر آیت‌الله «قربان‌علی دری‌نجف‌آبادی» نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک حضور یافت.

در این نشست آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تقدیر از اقدامات دولت سیزدهم و برنامه‌های تحول آفرین وزیر صمت، ابراز امیدواری کرد که وزیر و زیر مجموعه‌های این وزارتخانه بتوانند از فرصتی که در اختیار دارند، با همت بلند و برنامه‌ریزی جامع، تحول مهمی را در حوزه‌های صنعتی، معدنی و... کشور، ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات موثر در عرصه‌های مختلف می‌تواند موانع پیش روی صنایع بزرگ و کوچک استان را رفع و امیدواری را در جامعه توسعه دهد، بر اهمیت توسعه و افزایش راندمان نیروگاه‌ها، برای کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.

امام جمعه اراک در ادامه یادآور شد: آقای رئیس جمهور اعلام کرده که قرار است مطالبات ایران از کشور‌های خارجی، در بخش تولید به‌کار گرفته شود که این تصمیم بسیار خوبی است.

وی با تاکید بر اینکه در معاهده‌های بین‌المللی از جمله بریکس و شانگ‌های می‌بایست میزان هدفگذاری صادراتیمان مشخص شده و منافع ملی درنظر گرفته شود، یادآور شد: توسعه صنعت ریلی و رسیدن به استاندارد‌های بین‌المللی در کشور و استان مرکزی در این حوزه، از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در مورد توسعه صنایع الکترونیکی، بر اهمیت تولید گوشی همراه در داخل کشور و جلوگیری از خروج بالای ارز برای ورود این کالا اشاره و خاطرنشان کرد: تعدادی از واحد‌های صنعتی بزرگ استان، دچار مشکلات متعدد هستند که نیاز به حمایت دارند و باید برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی کرد.

وی همچنین خواستار انجام اقدامات لازم برای توسعه صنایع تبدیلی، بهره‌وری انرژی در حوزه کشاورزی و توسعه و تجهیز ماشین‌آلات در کارخانجات برای افزایش تولید شد و به وزیر صمت پیشنهاد داد تا با هدف پیگیری مسائل و موضوعات صنایع این استان، نماینده ویژه‌ای برای حوزه صنعت استان، در این وزارتخانه انتخاب کند.

بهره‎وری از نیروی انسانی برای تقویت و استفاده حداکثری و مناسب از کارگران و کارمندان در بخش‌های تولیدی، برنامه‌ریزی لازم برای جلوگیری از مهاجرت مغز‌ها در رده‌های نوجوانان و جوانان با ایجاد ظرفیت‌های مناسب، بهره‌مندی هرچه بهتر از ظرفیت‌های شهر‌های صنعتی استان از جمله زاویه، فراهان، دلیجان، محلات و ...، از دیگر موضوعاتی بود که نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با وزیر صمت، مطرح کرد.

پس از این نشست، وزیر صمت به‌همراه نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک، از فاز سوم خیرساز بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک بازدید کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده