تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۳
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۱۶۲۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ۴۰ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر به ۴۵ کشور + فیلم

‌می‌متالز - مدیرک گمرک بوشهر با اشاره به فعالیت ۱۴ گمرک در نوار ساحلی استان بوشهر گفت: صادرات کالا از این گمرکات افزایش یافته به‌گونه‌ای که در ۱.۵ سال گذشته ۴۰ میلیون تن کالا و محصولات مختلف به ۴۵ کشور صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، علی سلیمانی با بیان اینکه زیرساخت‌های گمرکی در دولت سیزدهم ارتقا یافته است اظهار داشت: تمام گمرکات ۱۴ گانه استان بوشهر به شبکه فیبر نوری متصل شد و این درحالی است که قبل از دولت سیزدهم ۴ گمرک در بستر شبکه فیبر نوری خدمات ارائه می‌داد.

وی با اشاره به صادرات ۴۰ میلیون تنی کالا از گمرکات استان بوشهر به کشور‌های مختلف جهان خاطرنشان کرد: در ۱.۵ سال گذشته بیش از ۴۰ میلیون تن محصولات مختلف از گمرکات استان بوشهر به ۴۵ کشور صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر واردات کالا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در مدت یاد شده ۹۰۰ هزار تن کالا وارداتی به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

سلیمانی با اشاره به تخلیه بیش از ۲۶ هزار تن گندم وارداتی در بندر بوشهر و نگهداری آن در انبار گفت: به‌زودی این محموله وارداتی ترخیص می‌شود و در اختیار شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قرار می‌گیرد.

وی از صدور مجوز ترخیص تلفن همراه و لوازم جانبی به گمرک بوشهر از سوی گمرک کشور خبر داد و تصریح کرد: در راستای تحقق مطالبات تجار و بازرگانان مجوز ترخیص موبایل از گمرک بوشهر صادر شده و اکنون این کالا‌ها از طریق گمرک بوشهر قابل ترخیص است.

مدیرکل گمرک بوشهر از تعیین تکلیف همه کالا‌های متروکه و رسوبی در گمرکات استان خبر داد و بیان کرد: درآمد گمرکات استان بوشهر در ۵ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۱ درصد افزایش یافته است.

سلیمانی با بیان اینکه بیش از ۲۵ درصد صادرات کالا در کشور از گمرکات استان بوشهر انجام می‌شود گفت: صادرات به ۴۵ کشور و واردات از ۳۹ کشور جهان از ویژگی‌های فعالیت گمرکی استان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده