تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۸
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۱۶۲۰۶

ادامه خط ریلی خواف ـ هرات روی میز همکاری ایران و افغانستان

‌می‌متالز - استاندار خراسان رضوی در دیدار با رئیس راه آهن افغانستان به انجام همکاری‌های لازم جهت ادامه مسیر راه آهن خواف - هرات تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، یعقوبعلی نظری روز گذشته در دیدار با بخت‌الرحمان شرافت در استانداری خراسان رضوی، همکاری‌های دو طرفه کشور‌های همسایه را امری مهم و لازم بر شمرد و بر رویکرد دولت سیزدهم درخصوص ارتباط سازنده و مفید کشور‌های همسایه با یکدیگر تاکید کرد.

وی به تامین امکانات جهت بهره‌برداری ادامه مسیر راه آهن خواف-هرات، آنتن‌دهی اپراتور‌های تلفن همراه ایران در مرز افغانستان و کاهش بروکراسی‌های اداری گمرکی اشاره و عنوان کرد: هر آنچه در استان ما برای پیشرفت پروژه‌های مذکور لازم باشد، انجام خواهد شد.

در ادامه این دیدار، بخت الرحمان شرافت، رئیس راه آهن افغانستان، در خصوص دستاورد‌های اقتصادی که پروژه راه آهن خواف-هرات برای دو کشور دارد، گفت: این پروژه ایران را به افغانستان و هند وصل می‌کند که مسیر‌های اقتصادی مهمی هستند.

وی افزود: کنسرسیوم توسعه ریلی برای ادامه این خط ریلی برنامه‌ریزی لازم را کرده است و در جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی ایران خواهیم داشت، آن را به نتیجه می‌رسانیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده