تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۷
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۳۱۶۲۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پایان بورس امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ارز نفتی‌ها بازار سهام را سبز کرد

‌می‌متالز - بررسی روند بورس امروز نشان می‌دهد که شاخص کل پس از نزول حداقلی در ابتدای معاملات، به روند صعودی خود بازگشت و توانست بیش از ۶ هزار واحد دیگر به ارتفاع خود بیفزاید.

به گزارش می‌متالز، بررسی چارت شاخص کل در هفته‌های گذشته نشان می‌دهد، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای روی یک مدار صعودی حرکت کرده و هر از گاهی به سرعت خود می‌افزاید. برای مثال در ابتدای بازار امروز فروشندگان، میدان بورس را در اختیار داشتند. اما رفته رفته تعداد خریداران بیشتر شد و همین افزایش تقاضا سبب رشد شاخص کل شد.

اما از اخباری که به رشد شاخص کل کمک کرد می‌توان به شایعه آزادسازی ارز پتروشیمی‌ها در بورس کالا اشاره کرد. به نظر می‌رسد قرار است ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی محصولات پتروشیمی تا ۳۷ هزار تومان (نرخ مبادله‌ای) افزایش یابد. همچنین بررسی معاملات امروز بورس تهران خبر می‌دهد گروه نفتی به استقبال حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی می‌رود. چرا که سهم‌های بزرگ گروه نفتی در روز جاری به سبزرنگی نقشه بازار کمک شایانی کردند.

بورس امروز در یک نگاه

پایان بورس امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ارز نفتی‌ها بازار سهام را سبز کرد

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت. به طوری که در پایان بورس امروز شاخص کل، با رشد ۶ هزار و ۲۲۰ واحدی که معادل ۰.۳ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۱۱۱ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد. به این ترتیب نماگر شرکت‌های کوچک و متوسط بازار نیز توانست به ارتفاع خود بیفزاید و با رشد ۰.۲۸ درصدی به سطح ۷۱۳ هزار و ۶۵۴ واحدی برسد.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را هشت میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را پنج هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج ۱۴۱ میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم شپنا، ثشاهد و خگستر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، دی و حفارس به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

سبزوا با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ثپردیس نیز با افت ۵.۳۹ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وبهمن، دسبحان و برکت تعلق گرفت. همچنین سهم‌های شپنا، ثشاهد و خگستر نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلتر‌های بورسی نشان می‌دهند که نماد‌های شسینا، خزامیا و کگل خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های وبهمن، تکاردان و بالبر رقم خورد. همچنین شلعاب در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد ثامان بود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده