تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۴۱
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۱۶۵۵۲
سرویس خبر : انرژی
طبق اعلام مدیرعامل پالایشگاه اصفهان:

پالایشگاه اصفهان از از خرید بلوک ۳۳.۴ درصدی "شسپا" انصراف داد + دلیل

‌می‌متالز - مدیرعامل پالایشگاه اصفهان از خرید بلوک ۳۳.۴ درصدی نفت سپاهان انصراف داد و گفت: قیمت تعیین شده از نظر مزیت رقابتی، نسبت به انتظار جذاب نبود.

به گزارش می‌متالز، محسن قدیری پیرو برنامه حضور در مزایده ۳۳.۴ درصد سهام نفت سپاهان در ۱۳ شهریور که با اعتراض تعدادی از نهاد‌های مالی فعال در بازار سرمایه و هشدار شکایت همراه شد از انصراف خرید این بلوک خبر داد و گفت: "شپنا" در ردیف شرکت‌های با سوددهی مطلوب قرار دارد، اما قیمت تعیین شده برای عرضه این میزان سهام از نظر مزیت رقابتی، نسبت به انتظاری که وجود داشت جذاب نبود.

وی افزود: ۱۷.۱ سهام شرکت نفت سپاهان متعلق به پالایشگاه اصفهان است. باتوجه به تاکید سهامداران عمده با هدف بررسی درجه ارزش شرکت نفت سپاهان، متقاضی خرید سهام این شرکت بوده، اما در نهایت این اقدام محقق نشد. پالایشگاه در حد امکان هیچ تصمیمی را بدون تحقیق علمی و بررسی صرفه اقتصادی اجرایی نمی‌کند؛ بنابراین درصد خطا در این مجموعه صنعتی پایین است.

قدیری ادامه داد: سهامداران و مشاوران هیات مدیره با بررسی کارشناسی قیمت به نتیجه رسیدند با توجه به ارزش گذاری برای خرید سهام نفت سپاهان ورود پیدا نکنند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده