تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۳:۰۳
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۳۱۶۹۰۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر امور ذوب مجتمع مس شهربابک عنوان کرد:

سرعت عمل در انجام اورهال بویلر ذوب خاتون‌آباد یک رکورد محسوب می‌شود/ بویلر ذوب سه ماه زودتر از موعد مقرر به خط تولید بازگشت

‌می‌متالز - بویلر ذوب مس خاتون‌آباد به دلیل فرسودگی زیاد دچار نشتی‌های متعدد گردیده که پس از بررسی‌های لازم، تصمیم بر آن می‌شود که نوسازی این بخش کارخانه انجام شود.

به گزارش می‌متالز، مدت زمان این طرح توسط پیمانکار ۴ ماه پیش‌بینی می‌شد که با تدابیر مدیران ارشد و پرسنل سختکوش مجتمع، زمان بازسازی بویلر در کنار اورهال کارخانه از ۴ ماه به کمتر از یک ماه رسید که این مدت زمان یک رکورد در صنعت کشور محسوب می‌شود.

مدیر امور ذوب مجتمع مس شهربابک در این خصوص اظهار داشت: بخش عمده‌ی لوله‌های بویلر دچار فرسودگی شدید شده بود که پس از بررسی‌های لازم اقدام به برنامه‌ریزی و خرید لوله‌ها و تجهیزات لازم کردیم که خوشبختانه با همراهی پیمانکار پروژه، مدیران ارشد، معاونین و پرسنل سختکوش بخش‌های مختلف، نوسازی بویلر در زمانی کمتر از یک ماه انجام شد که این سرعت عمل در چنین پروژه‌ای یک رکورد محسوب می‌شود.

مهندس «علی کریمی فر» ضمن تقدیر از تلاش شبانه‌روزی عوامل این طرح بیان داشت: عملیات نوسازی بویلر و اورهال کارخانه در چند جبهه‌ی کاری به صورت شبانه‌روزی و مداوم انجام شد به طوری که برای تسریع در انجام عملیات، یک کارگاه ساخت موقت در جوار کارخانه راه‌اندازی شد و تیم‌های مختلف مشغول به فعالیت به طور همزمان در چند جبهه‌ی کاری شدند و همزمان با تعمیرات اساسی بویلر، عملیات نسوزکاری و تعمیرات بخشی از کوره فلش نیز با بهترین و بالاترین کیفیت انجام گرفت و خوشبختانه کارخانه سه ماه زودتر از موعد فعالیت تولید خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به این مطلب که این مدت زمان برای چنین تعمیرات اساسی و گسترده‌ای یک رکورد در کشور محسوب می‌شود گفت: علیرغم فشردگی برنامه و سنگینی عملیات، خوشبختانه هیچ مشکل خاصی در بحث ایمنی نداشتیم و با حضور و نظارت دقیق پرسنل ایمنی، این عملیات در سلامت کامل پرسنل و بدون حادثه‌ی جدی به سرانجام رسید.

کریمی فر لطف خداوند، همدلی و تلاش پرسنل، برنامه‌ریزی و تدبیر مدیران ارشد و حس تعهد سازمانی را از مهم‌ترین عوامل موفقیت در این پروژه عنوان کرد و گفت: ما همه در خدمت تولید هستیم و تولید مستمر، پایدار و باکیفیت را اصلی‌ترین رسالت خود در مجتمع مس شهربابک می‌دانیم و همه در تلاشیم تا برنامه‌ی تولید سالانه را محقق کنیم.

مهندس کریمی فر از تلاش و همکاری کلیه‌ی پرسنل و عوامل موثر در نوسازی بویلر به ویژه مدیریت ارشد، معاونین مجتمع و پرسنل امور ذوب قدردانی کرد.

سرعت عمل در انجام اورهال بویلر ذوب خاتون‌آباد یک رکورد محسوب می‌شود/ بویلر ذوب سه ماه زودتر از موعد مقرر به خط تولید بازگشت

عناوین برگزیده