تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۳
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۱۷۱۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با برگزاری مجمع سال مالی منتهی به ۹۷ و ۹۸؛

"وآیند" پس از ۵ سال شفاف سازی کرد

‌می‌متالز - مجمع بانک آینده برای تصویب صورت‌های سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۹۷ و ۹۸ برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل بانک آینده در مجمع عمومی بانک آینده منتهی به سال مالی اسفند ۹۷، گفت: از موفقیت‌های بانک آینده می‌توان به بانک سال، بانک برتر، برترین بانک تحول ساز ایران اشاره کرد.

شعبان مرادی، افزود: بانک آینده جزو ۸ رتبه اول در رتبه بندی داخلی است که از ۱۶ میلیارد سهم وآینده ۴۷ درصد به سهامداران حقوقی تعلق دارد که در مجموع منابع به ۱۲۹ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با سال ۹۶ در منابع مردمی ۴۶ درصد رشد داشته است. در پایان مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده (سال ۹۷) صورت‌های مالی منتهی به سال مالی ۱۳۹۷ به تصویب سهامداران رسید.

براساس این گزارش، در ادامه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده منتهی به سال ۱۳۹۸ بانک آینده با حضور بیش از ۸۲ درصد سهامداران برگذار شد که در راستای آن امیر سود بخش، معاونت مالی بانک آینده به بیان گزارش هییت مدیره پرداخت.

معاونت مالی بانک آینده افزود: متوسط سرانه منابع به تعداد شعب بانک‌های خصوصی در تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۳۱، مبلغ ۸،۰۸۹ میلیارد ریال است که این شاخص در بانک آینده ۴۱درصد بالاتر از شاخص مذکور در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ است.

وی در رابطه با سرانه منابع به شعب افزود: در تاریخ ۳۱/۰۵/۱۴۰۲ نسبت به پایان سال ۱۳۹۸ به میزان ۶۹،۹۴ درصدرشد داشته است. همچنین در پایان سال ۱۳۹۸ نسبت به پایان سال۱۳۹۷ به میزان ۴۳درصد افزایش داشته است.

سود بخش افزود: بانک آینده درتاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ نسبت به پایان سال ۱۳۹۸ به میزان ۸۱ درصد رشد داشته و بیانگر ارائه محصولات متنوع و ترغیب مشتریان به بهره برداری بیشتر از این محصولات است و تعداد سپرده‌ها در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۲۵ درصد رشد داشته است.

معاونت مالی بانک آینده گفت: در راستای ارزش آفرینی هرچه بیشتر برای مشتریان و برای سهولت دسترسی افزایش تعداد شعب به عنوان افزایش نقاط دسترسی مشتریان، یکی از راهبرد‌های سال ۱۳۹۸ بوده و سرانه سپرده به شعب در این سال تعداد ۲۴،۴۴۰ سپرده بوده است.

وی درباره افزایش تعداد مشتریان گفت:در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۱، نسبت به پایان سال ۱۳۹۸ به میزان ۴۳درصد رشد داشته است. همچنین افزایش تعداد مشتریان، نشان دهنده رشد سهم بازار، بانک و اعتماد مردم به بانک آینده است. همچنین مدیریت و بهینه سازی شبکه پذیرندگان پایانه‌های فروش (POS) ,براساس قوانین و مقررات شاپرک مبنی بر الزامات کد مالیانی پذیرندگان، انجام شده است.

وی در رابطه با درآمد حاصل از کارمزد‌های شتابی گفت: بودجه کارمزد‌های شتابی در پایان سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲،۲۰۰ میلیارد ریال است.

سود بخش با اشاره به درآمد حاصل از کارمزد‌های شتابی گفت: در پایان سال ۱۳۹۸ نسبت به پایان سال ۱۳۹۷ به میزان ۳۳ درصد رشد داشته است؛ که دقیقا در راستای تحقق ارقام بودجه‌ای بانک در سال مالی مذکور است.

رویکرد نوین بانک آینده در این سال ها، تحولی عظیم را شامل شده و با اتخاذ رویکرد‌های تجاری مناسب در مسیر رشد و سوداوری پایدار، توانسته است سرمایه اولیه را در مرحله اول، افزایش دهد. این سرمایه با تایید سهامداران، با افزایش ۱۰۰ درصدی در سال ۱۳۹۵، از ۸،۰۰۰ میلیارد ریال به ۱۶،۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت و اخذ مجوز افزایش سرمایه، وفق مصوبه‌ی شورای پول و اعتبار مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۷ از محل آورده نقدی سهامداران و تجدید ارزیابی، سرمایه گذاری‌ها در سهام است.

در پایان مجمع عمومی عادی فوق‌العاده سال ۹۸ بانک آینده، موسسه حسابرسی فاطر به عنوان موسسه حسابرسی رسمی و موسسه رازدار به عنوان موسسه حسابرسی علی‌البدل برای سال ۱۴۰۰ انتخاب شدند. همچنین برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هم سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی انتخاب شدند.

همچنین روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و روزنامه اطلاعات برای سال ۱۴۰۲ به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار انتخاب شدند؛ و در پایان مجمع فوق‌العاده بانک آینده برگزار شد که در این مجمع مفاد ماده ۶۱ و ۶۲ اساسنامه بانک‌های تجاری غیر دولتی و موسسات اعتباری غیر بانکی اصلاح شد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده