تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۴۷
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۱۷۲۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس امور نهاد‌های مالی خدمات دهنده سازمان بورس:

محدودیتی برای صدور مجوز فعالیت شرکت‌های سبدگردان وجود ندارد

‌می‌متالز - مهدی یاربد گفت: در حال حاضر هر متقاضی که بخواهد درخواستی برای دریافت مجوز ارسال کند، به راحتی می‌تواند محاسبه امتیاز کند و محدودیتی برای صدور مجوز‌های فعالیت برای شرکت‌های سبدگردان وجود ندارد.

به گزارش می‌متالز، مهدی یاربد رئیس امور نهاد‌های مالی خدمات دهنده سازمان بورس در برنامه دورهمی فردای اقتصاد با موضوع "ماجرای انحصار مجوز‌های بورسی؛ شایعه یا واقعیت؟ " بیان کرد: زمانی که این مسوولیت بر عهده بنده گذاشته شد حدود ۱۸۰ درخواست مجوز تاسیس نهاد مالی وجود داشت که از این تعداد، حدود ۷۰ درخواست مربوط به مجوز تأسیس سبدگردان بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ پرونده در جریان وجود دارد و مابقی تعیین تکلیف شده است، گفت: مشکل عمده اداره امور نهاد‌های مالی خدمات‌دهنده این است که متقاضیان مجوز نهاد‌های مالی، متاسفانه دستورالعمل‌های سازمان را مطالعه نکرده و به‌روز نیستند. متاسفانه رزومه‌ها آن طور که باید نظر سازمان را جلب نمی‌کند. البته در بحث سبدگردانی کاملا کار‌ها کیفی شده است.

وی افزود: در حال حاضر هر متقاضی که بخواهد درخواستی برای دریافت مجوز ارسال کند، به راحتی می‌تواند محاسبه امتیاز کند و محدودیتی برای صدور مجوز‌های فعالیت برای شرکت‌های سبدگردان وجود ندارد.

یاربد در پاسخ به این پرسش که چرا کار‌های مربوط به مجوز‌ها برای نهاد مالی، برون‌سپاری نمی‌شود؟ اظهار کرد: برای بحث نهاد‌های مالی صفی وجود ندارد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده