تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۱۷۳۶۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

نشست مشترک کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار فولاد خراسان با مدیران اداره کار

‌می‌متالز - کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار شرکت مجتمع فولاد خراسان با حضور مسوولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیشابور تشکیل جلسه داد. در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات شرکت مجتمع فولاد خراسان در زمینه حفاظت کارکنان و ارتقای ایمنی، موضوعات تخصصی و کارشناسی در این حیطه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، روز یکشنیه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، نشست ماهانه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار شرکت مجتمع فولاد خراسان در محل دفتر معاون بهره‌برداری شرکت و با حضور مجتبی نجفی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیشابور، عشقی، مسئول بازرسی این اداره، فرشید فضیلتی، معاون بهره‌برداری، ناصر فتحعلیان، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست و جمعی از کارشناسان واحد (HSE) شرکت مجتمع فولاد خراسان برگزار شد.

ناصر فتحعلیان، مدیر «HSE» شرکت مجتمع فولاد خراسان در این نشست با ارائه گزارش‌هایی از عملکرد این واحد، بیان کرد: طبق ماده ۹۳ قانون کار و با هدف صیانت از سرمایه‌های انسانی شرکت، نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظتی و بهداشتی و پیشگیری از بروز حوادث و بیماری‌های شغلی، شرکت‌ها و کارخانه‌ها مکلف به تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار هستند و شرکت مجتمع فولاد خراسان به صورت مستمر و ماهانه نشست‌های این کمیته را برگزار می‌کند.

وی، تعیین اهداف و شاخص‌های حوادث فردی، بهداشت حرفه‌ای و محیط زیستی و رصد و پایش مستمر شاخص‌‎ها، بررسی گزارش‌های حوادث فردی، سوانح تجهیزاتی و شبه حوادث را از مهم‌ترین نتایج استمرار تشکیل این کمیته دانست و عنوان کرد: در این نشست‌ها، اقدامات اصلاحی در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط زیست، مطالعه حوادث صنایع مشابه و تجزیه و تحلیل علل حوادث و گزارش نقاط قابل بهبود در نواحی مختلف شرکت، برنامه‌ریزی و همچنین رفع آن‌ها بررسی می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیشابور نیز در این نشست مطرح کرد: اصلی‌ترین وظیفه این وزارتخانه، صیانت از نیروی کار است. عملکرد کمیته حفاظت فنی و بهداشت شرکت مجتمع فولاد خراسان مثبت ارزیابی می‌شود؛ همچنین تعداد حوادث فردی با توجه به ماهیت کارخانجات فولاد و شمار بالای پرسنل، قابل قبول و در برخی موارد فراتر از استاندارد‌ها است.

وی با اشاره به وجود نیرو‌های متخصص در حوزه «HSE» شرکت مجتمع فولاد خراسان و کنترل مستمر عوامل بروز حوادث، از شرکت مجتمع فولاد خراسان به عنوان صنعت متمایز و توانمند در منطقه، خواستار انتقال دانش و تجربیات از صنعت فولاد به سایر صنایع شهرستان و استان شد.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده