تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۹
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۳۱۸۰۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نگاه فراگیر گهرزمین به مقوله توسعه

‌می‌متالز - شرکت معدنی گهرزمین با تعریف طرح‌های توسعه‌ای در تلاش است تا تولیدات خود را به صورت کمی و کیفی افزایش داده و علاوه بر سهم خواهی بیشتر از بازار داخلی در بازار صادراتی نیز محصولی مطابق با استاندارد‌های جهانی ارائه دهد.

به گزارش می‌متالز، شرکت معدنی گهرزمین در تلاش است با توسعه فعالیت‌های خود و افزایش حلقه‌های تولید از یکی از بزرگترین ذخایر معدنی خاورمیانه بهره برداری کند. از سویی دیگر بهره برداری از این ذخیره می‌تواند به توسعه هر چه بیشتر منطقه کمک کرده و منجر به اشتغالزایی بیشتر شود.

در همین راستا شرکت گهرزمین تلاش بر افزایش سرعت اجرای پروژه‌های خود دارد و نگاهی به کارنامه امسال این مجموعه نشان می‌دهد که روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

گهرزمین در انتهای فروردین امسال با برگزاری مجمع سود ۴۰۰۰ ریالی را به ازای هر سهم تقسیم کرد و در کنار آن افزایش سرمایه برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای را مصوب کرد.

یکی از پروژه‌های در دست اجرای این مجموعه آبگیری از باطله‌هایی که از کارخانه‌ها خارج می‌شود است که در سال آینده وارد مدار می‌شود که در نتیجه آن به میزان ۳ میلیون مترمکعب آب از این پروژه مجدد وارد چرخه می‌شود. همچنین در این مجمع تاکید شد که شرکت در تلاش است تا گهرزمین ۲، ۳ و ۴ را هم در مدار تولید قرار دهد.

البته فراموش نکنیم گهر زمین در حوزه‌های دیگر همچون با حضور در کنسرسیوم جانجا، اقدام به سرمایه گذاری کرده است که می‌تواند بر سوددهی مجموعه اثر گذار باشد.

اما شاید یکی از مهمترین اتفاقات رخ داده در ۵ ماه اخیر ثبت رکورد تولید سنگ آهن کنسانتره و گندله در این مجموعه باشد.

در فروردین ماه سال جاری واحد سنگ شکن ژیراتوری، خطوط سه گانه کنسانتره و واحد گندله سازی این شرکت به ترتیب با تولید ۹۸۸، ۲۵۱ تن سنگ آهن دانه بندی شده، ۶۱۴، ۳۱۳ تن کنسانتره و ۵۱۲، ۹۴۷ تن گندله، را به ثبت رساند. این رشد در تولید ناشی از ارتقای نظارت‌های کیفی است که توانسته در میزان تولید خود را نشان دهد.

شاید نگاه فراگیر گهرزمین به توسعه باعث شد تا این مجموعه بتواند درهمایش تجلیل از برترین‌های بورس کالا به عنوان شرکت برتر انتخاب شود.

در واقع نگاهی به عملکرد گهرزمین و همچنین تولید محصولاتی با استاندارد‌های مشخص شده نشان می‌دهد که گهرزمین نقشه راه درستی را برای خود ترسیم کرده و همین موضوع می‌تواند آن را به قطب اقتصادی منطقه تبدیل کند.

همین نگاه جامع می‌تواند بربازار‌های صادراتی این مجموعه نیز اثر گذار باشد به نحوی که در در دومین ماه از سال ۱۴۰۲، این شرکت موفق به صادرات ۴۶۳ هزار و ۲۲۴ تن گندله شده است. نرخ فروش آن نیز ۳ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۲۸۷ تومان در تن بوده است. در نهایت مبلغ کل فروش ۱۸،۴۰۵،۲۲۳ میلیون ریال بوده است.

آمار‌های منتشر شده و عملکرد شرکت در سال جاری نشان می‌دهد، این مجموعه خود را برای تحقق برنامه‌های پاییز و زمستان آماده می‌کند که در نهایت می‌تواند به تولید و فروش بیشتر منجر شود.

همین اتفاق به اجرای هر چه بهتر و بیشتر طرح‌های توسعه‌ای منجر می‌شود که می‌تواند سهم گهرزمین در زنجیره ارزش فولاد را افزایش دهد.

منبع: تیتر ۲۰

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده